2009-06-23, 16:38
Medlem
backmeisters avatar
hejsan

jag var på akuten för ett tag sen och bad om nya tabletter då min smärta vart för svår. då fick jag en riktig surkärring som vägrade ge mig nånting.. vart så klart vansinnig på denna okunniga läkare.. gapade och skrek åt hon och bad om en ny läkare men hon vägrade. "dom hade så mycket att göra".. mm, fikarummet var väl överbelamrat med personal som dom fick inte plats.

i vilket fall. för att verka kunnig så började denna kvinnliga crack hora att svamla om att det fanns 4 olika gruppindelningar i smärtstillande mediciner. (tror det var 4. och jag tror det var smärtstillande hon prata om. var så förbannad så jag lyssnade inte)

nu till min fråga. vad var det hon menade. vilka grupper pratade hon om?
menade hon typ benzo, opiater osv osv, eller var det nsaid osv?

kan någon kunnig nämna dessa 4? är bara rent intresserad av va faan hon svamlade om.

MVH B!
Citera
2009-06-23, 16:41
Medlem
JulMeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backmeister
hejsan

jag var på akuten för ett tag sen och bad om nya tabletter då min smärta vart för svår. då fick jag en riktig surkärring som vägrade ge mig nånting.. vart så klart vansinnig på denna okunniga läkare.. gapade och skrek åt hon och bad om en ny läkare men hon vägrade. "dom hade så mycket att göra".. mm, fikarummet var väl överbelamrat med personal som dom fick inte plats.

i vilket fall. för att verka kunnig så började denna kvinnliga crack hora att svamla om att det fanns 4 olika gruppindelningar i smärtstillande mediciner. (tror det var 4. och jag tror det var smärtstillande hon prata om. var så förbannad så jag lyssnade inte)

nu till min fråga. vad var det hon menade. vilka grupper pratade hon om?
menade hon typ benzo, opiater osv osv, eller var det nsaid osv?

kan någon kunnig nämna dessa 4? är bara rent intresserad av va faan hon svamlade om.

MVH B!

Du kunde ha lyssnat på henne
Citera
2009-06-23, 17:24
Medlem
backmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JulMeister
Du kunde ha lyssnat på henne

mja, skrev väl vad jag minns: kan någon kunnig svara.
Citera
2009-06-23, 17:30
Medlem
dom fyra grupperna kanske är olika narkotikaklassningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in