Citat:
Ursprungligen postat av Lobo99
Okej, jag har problem med min dator,men har inte lycakts felsöka bra.
Datorn är en laptop och kör vista.
Det som händer är att den fryser och efter en stund stänger av sig själv (oftast utan men ibland med blåskärm).
Sen kommer den inte in i vista.
Booten går som vanligt en stund. Sen står det "kan inte hitta operativsystem" eller något snarlikt.
I felsäkert läge kör den nästan alla uppstartsfiler.
I reparationsläget kan den inte hitta någon reparationspunkt.
Sen ett par tio-femton omstarter senare går datorn igång igen....
tills den fryser.
min laptopsupport tyckte att jag skulle köpa en recoveryskiva av demo ch att det var filsystemet som var skurken. Jag tror att det är hårdvarurelaterat. antigen ett värmeproblem eller att hårddisken sjunger på sista versen.
Vad tror ni?
Kan du starta datorn ibland? Isåfall så är det bra om du skyndar dig att stänga av "automatic restart" vid System Failure. Detta hittar du om du trycker Win+Pause\Break, sen trycker du på "Advanced system settings" eller "Avancerade systeminställningar" på vänster sida. Sen trycker du på "Avancerat" där har du 3st knappar som det står "insällningar" eller "settings" på, tryck på den sista. Där hittar du "automatisk omstart".
Ledsen att jag blandar engelska och svenska
Blir mycket lättare att felsöka om du har felkoden från blåskärmen, antingen så är det hårdvara som krånglar eller drivrutiner. Det är dom 2 som orsaker bluescreens.