2009-06-23, 12:01
Medlem
Var kan jag få någon sorts pinnglass som inte kostar som GB:s ockerpriser?
Ett plus är om tipsaren har provsmakat glassen
Citera
2009-06-23, 12:04
Medlem
miklons avatar
Ska du ha en eller många? Det är ju alltid billigare att köpa glass på flerpack, i många butiker finns ju 3-pack med Magnum-liknande glassar till betydligt lägre pris än orginalet.
Citera
2009-06-23, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Ska du ha en eller många? Det är ju alltid billigare att köpa glass på flerpack, i många butiker finns ju 3-pack med Magnum-liknande glassar till betydligt lägre pris än orginalet.

Många!

Vi ska ge bort glass när man handlar i vår butik under sommaren så en hel del glass blir det väl.
Citera
2009-06-23, 12:13
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wechip.se
Många!

Vi ska ge bort glass när man handlar i vår butik under sommaren så en hel del glass blir det väl.

Jaha, då förstår jag. Har ni kollat med alla de stora tillverkarna? Men det kanske inte är så stor prisskillnad mellan dem?
Citera
2009-06-23, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miklon
Jaha, då förstår jag. Har ni kollat med alla de stora tillverkarna? Men det kanske inte är så stor prisskillnad mellan dem?

Nej det har jag inte, vet inte vad det finns för tillverkare mer än GB
Men det kändes dyrt med tanke på hur mycket det kostar om man blir sugen på en Magnum när man är ute på stan nu för tiden.
Citera
2009-06-23, 12:59
Medlem
Det finns ju Sia glass och Åhus om de fortfarande finns. Sen tror jag inte dirket att GB tar samma pris vid köp av glass som butikerna gör. Kan nog vara bra marginal på dem i affärerna.

Skadar ju inte att kontakta dem och fråga iaf.
Citera
2009-06-23, 13:22
Medlem
Knullkungens avatar
Överskottsbolaget brukar ha billiga glasspinnar typ magnum fast utlänska. Hemglassbilen?
Citera
2009-06-23, 14:07
Medlem
Plutuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wechip.se
Var kan jag få någon sorts pinnglass som inte kostar som GB:s ockerpriser?
Ett plus är om tipsaren har provsmakat glassen
Vad hade du tänkt dig? Stora goda billiga glassar? Hur många glassar planerar du att ge? Om det är riktigt många kan du väl höra av dig till någon glassfabrik och fråga om du får köpa de andrasorterade.
Citera
2009-06-23, 14:17
Medlem
waxizs avatar
åhusglas finns inte längre, blev uppköpt av nestle som körde det i botten tyvär.
Citera
2009-06-23, 15:15
Medlem
Axfood distribuerar DiplomIS över hela sverige mig veterligen, kolla upp det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in