2009-06-23, 18:50
Medlem
Legimitations avatar
Lite långsökt men

kan FB stämma Spionförlaget för renomésnyltning?
2009-06-23, 18:57
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legimitation
kan FB stämma Spionförlaget för renomésnyltning?
Ja, det vore ju rätt festligt ifall Flashback tog till rättsliga åtgärder mot något man kan kalla för yttrandefrihet och osanning...
2009-06-23, 23:50
Medlem
fizzles avatar
Låt oss visa missnöje, för det finns ett kommentarsformulär > http://www.newsdesk.se/view/pressrelease/det-blir-inga-traadar-om-spionboken-paa-flashback-303416
2009-06-23, 23:53
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Vi tar inte bort någonting som inte bryter mot våra regler.

admin4
Skulle man inte kunna göra ett undantag och fr.o m nu radera alla inlägg och trådar som nämner denne världsförfattare. Sådär i tysthet alltså.....och om nu någon skulle komma på tanken att nämna honom
2009-06-24, 09:16
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Skulle man inte kunna göra ett undantag och fr.o m nu radera alla inlägg och trådar som nämner denne världsförfattare. Sådär i tysthet alltså.....och om nu någon skulle komma på tanken att nämna honom

Det allra bästa är väl att vägra köpa skräpet när de påtvingar forum censur osv som de värsta Stasiagenter även om det nu är ett pr-trick. Rätt vad det är kommer väl någon humorbefriad galning på Bonniers eller något annat förlag med samma censureringsdirektiv fast på riktigt bara för att de inte förstår att det är ett pr-trick och då blir det farligt. Då kan vi räkna med regeringsbeslut i frågan och vips har man lyckats stänga FB för gott vilket man misslyckades med förra gången Statens lakejer och nyttiga idioter till etablissemanget måste hållas kort annars faller hela landet
Senast redigerad av Gabriel Knight 2009-06-24 kl. 09:18.
2009-06-24, 10:11
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Vi tar inte bort någonting som inte bryter mot våra regler.

admin4

Så om någon startar en tråd i litteratur om boken, kommer tråden få vara kvar då??
2009-06-24, 10:12
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
Så om någon startar en tråd i litteratur om boken, kommer tråden få vara kvar då??
Det är väl rätt självklart. Varför skulle FB ta bort någonting nu?
2009-06-24, 10:50
Medlem
snapcases avatar
Nu blev jag kluven. Å ena sidan borde vi dissikera bokjäveln sönder och samman och avslöja varenda person som nämns i den bara för att fåntrattarna har mage att påstå att vi inte får.
Å andra sidan vill jag bara tiga ihjäl boken eftersom det helt uppenbart är ett skitigt pr-trick från ett pytteförlag ingen hört talas om.
2009-06-24, 16:09
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
Givetvis (varför skulle man inte få diskutera en bok) men det är ju just det som de vill.
2009-06-24, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Nu blev jag kluven. Å ena sidan borde vi dissikera bokjäveln sönder och samman och avslöja varenda person som nämns i den bara för att fåntrattarna har mage att påstå att vi inte får.
Å andra sidan vill jag bara tiga ihjäl boken eftersom det helt uppenbart är ett skitigt pr-trick från ett pytteförlag ingen hört talas om.
Det här påståendet måste väl vara ljug och båg?
Citat:
De två s k trådar om spionmemoarerna som fram till för några dagar sedan funnits att beskåda på Flashback har nu tagits bort, inkl loggarna.
Tagits bort av vem kan man undra. Inte de själva såklart, då återstår ju bara att Spionförlaget kontaktat admin och som i sin tur tagit bort trådarna. Konstigt då att ingen medlem börjat skrika om varför hans eller hennes tråd mystiskt tagits bort av ingen anledning alls.

Jag tycker absolut att Flashback ska tiga ihjäl boken, jag ser gärna en ny regel som faktiskt förbjuder diskussioner om boken. Allt för att ligga Spionförlaget till lags.
2009-06-25, 00:10
Medlem
Anemons avatar
Äh men samtidigt , give him a break, det är ju reklam för FB samtidigt. Det är säkert en flashbackare och jag önskar honom lycka till.
I viss mån iaf..
2009-06-25, 01:48
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jernskan
Det här påståendet måste väl vara ljug och båg?

Tagits bort av vem kan man undra. Inte de själva såklart, då återstår ju bara att Spionförlaget kontaktat admin och som i sin tur tagit bort trådarna. Konstigt då att ingen medlem börjat skrika om varför hans eller hennes tråd mystiskt tagits bort av ingen anledning alls.

Jag tycker absolut att Flashback ska tiga ihjäl boken, jag ser gärna en ny regel som faktiskt förbjuder diskussioner om boken. Allt för att ligga Spionförlaget till lags.
Det finns ingen som har sett de trådarna och då räknar jag med admin(s)

Bara en bluff för att skaffa sig publicitet...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in