Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-06-22, 20:30
Medlem
Linkerts avatar
http://www.webhallen.com/prod.php?id=68566

Köpte den tidigare idag för att dra över lite filer från en IDE 3.5 disk till min mac.

Försök;
#1 - Jag pluggade in allt i macen och blev inte förvånad över att den inte fungerade, den är trotts allt inte gjord för mac.

#2 - Jag pluggade in allt i macen fast med min boot camp partition igång. Fungerade inte.. Här blev jag smått förbannad eftersom att XP ska ha plug & play drivers till den här adaptern.

#3 - Nu for jag hem till en vän som forfarande kör på Windows XP burk, pluggade in och såg att den installerade drivers/plug & play. Men problemet är att jag inte kommer åt någon disk! Den finns in i "My Computer"..

Idéer?

Kollade på drivers på Deltacos hemsida men dom var för win 98..

Ska väl ta och ringa deras gratis support imorgon men man blir ju fly förbannad när det står att det ska fungera utmärkt och det inte gör det..
Citera
2009-06-23, 15:04
Medlem
Det bör fungera utan drivrutin. Alternativ kan du googla på "Deltaco Universal Drive Adapter" så ser du det.

Hur är byglingen på disken?
Re: #3 fungerar disken?
Citera
2009-06-23, 23:48
Medlem
Kommer den upp i "disk management" i windows xp?
Citera
2009-06-27, 13:38
Medlem
En sådan adapter använder jag i stort sett varje dag på jobbet och dem brukar aldrig strula. Oftast är det något strul med hårddisken.

Men som någon sa tidigare, kolla byglingen sätt den till CS så borde den fungera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in