• 1
  • 2
2009-06-23, 21:20
Medlem
hesons avatar
Mitt survivalkit (som överlever några dagar i solvarm bil) är:
Grovbröd (typ fazer rallarhalvor)
Salami (hel bit, färdigskuren håller sig inte lika länge)
Jordnötter
Vatten, många liter.

Kompletteras med torkad frukt och blandade snabbare kolhydrater (lite vanligt bröd, bullar, kakor)

Hurvida magen pajjar eller ej är en defenitionsfråga (likaledes med nyttigheten) men det är tar 20s att skära till sig några skivor korv och det är hela matlagningsproceduren)
Citera
2009-06-23, 21:29
Medlem
mmas avatar
Ja grovt bröd är ju inte så tokigt, vatten har jag fri tillgång till och det dricker jag alltid på dessa tillställningar då man är ute hela ljusa delen av dagen, ibland i fullständigt solGASS.

grovt bröd blir finfint.
Citera
2009-06-23, 23:53
Medlem
redbull72s avatar
Är det dags för bomber weekend el vad? köp en elektriks kylbox, blir det bilträff så lär det ju finnas 12 volts uttag... finns för en 500kr ungefär, då kan du ju kyla alkon iaf annars kan du ju köpa beef yerky, gott o snaska på, o nå skinka o korvar, konserverad frukt, snickers, el varför inte komplettera med typ nutrilett el naturdiet, finns ju bars, smoothies, o kalla soppor...
Citera
2009-06-24, 16:35
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbull72
Är det dags för bomber weekend el vad? köp en elektriks kylbox, blir det bilträff så lär det ju finnas 12 volts uttag... finns för en 500kr ungefär, då kan du ju kyla alkon iaf annars kan du ju köpa beef yerky, gott o snaska på, o nå skinka o korvar, konserverad frukt, snickers, el varför inte komplettera med typ nutrilett el naturdiet, finns ju bars, smoothies, o kalla soppor...

Icke bomber, men vi kan låtsas att det är bomber då det lär vara samma förutsättningar, fast lite mindre galet folk än på bomber.. fast bara lite mindre!

Nåja, uttag och kylskåp finns hos många där, detta handlade alltså om worst case scenario, men jag dricker sällan alkohol på dessa ställen då jag helt enkelt blir för slut dagen efter =)

korv, hambugare ligger på listan, finns alltid folk med grill också.. naturdiet har jag kört på förrut, men det blir man inte speciellt mätt på direkt. Barsen är nog iofs bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in