2009-06-22, 12:22
Medlem
Magge_84s avatar
Jag har fått Iktorivil utskrivet mot oro, och det hjälper inte mycket, jag har 1,5mg om dagen jag kan ta. äter det på morgonen men jag märker nästan inte någon som helst skillnad mot min ångest nu efter över 3 månader, varför jag lägger upp det i Drog forumet är för att många missbrukare får detta istället för "snabbverkande" benzo. så nu till frågan hur många mg är en normaldos iktorivil? den har gett mig effekt så som att mina förvrängda tankar har försvunnit men inte min ångest.

Tack för svar

Magge
Citera
2009-06-22, 12:29
Medlem
weed-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magge_84
Jag har fått Iktorivil utskrivet mot oro, och det hjälper inte mycket, jag har 1,5mg om dagen jag kan ta. äter det på morgonen men jag märker nästan inte någon som helst skillnad mot min ångest nu efter över 3 månader, varför jag lägger upp det i Drog forumet är för att många missbrukare får detta istället för "snabbverkande" benzo. så nu till frågan hur många mg är en normaldos iktorivil? den har gett mig effekt så som att mina förvrängda tankar har försvunnit men inte min ångest.

Tack för svar

Magge

Skulle väl säga att 2 mg om dagen är "normal-dos". Men man bygger upp resistans.. Och missbrukare får inte denna pga att den ej är snabbverkande.. Det är lika svårt att få ikto som Xanor..
Citera
2009-06-22, 12:34
Medlem
lowerCases avatar
Citat:

Tack för svar

Magge

Käkar du 0.5mg 3ggr per dag?

Tycker det låter konstigt att du inte får alprazolam utskrivet för oro och ångest, det funkar iallfall mycket bättre för mig när det gäller sånt än klonazepam.
Citera
2009-06-23, 05:38
Medlem
Magge_84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
Käkar du 0.5mg 3ggr per dag?

Tycker det låter konstigt att du inte får alprazolam utskrivet för oro och ångest, det funkar iallfall mycket bättre för mig när det gäller sånt än klonazepam.

jag äter 1,5mg iktorivil på morgonen samt 54mg Concerta

jag vill ju ha Xanor för de hjälper iaf. men enligt läkaren så kan man inte få något "välmående" känsla av iktorivil det får man av Xanor. och Xanoren är snabbverkande och iktorivilen är långtidsverkande, sa åt läkaren att skriva ut långtidsverkande Xanor, men de vägrar han. pga mitt tidigare missbruk. Iktorivilen suger balle.
Citera
2009-06-23, 06:30
Medlem
undervattenfisks avatar
Tycker iktorivil är bra mot ångest då man tagit 4mg iaf
men tycker också xanor är bättre såklart.

edit: kan de vara så att concertan "tar ut" benson så den blir verkningslös i så låg dosering?
Citera
2009-06-23, 07:04
Medlem
Psykotons avatar
Normaldos kan ju variera väldigt mycket mellan olika personer, vissa skulle däcka av en 0.5 mg tablett, och andra kan äta 2 milligrammare som tic tacs, därför är det viktigt att ha en bra dialog med sin läkare. Säg som det är helt enkelt, att det inte funkar bra.
Citera
2009-06-23, 08:40
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
jag äter 1,5mg iktorivil på morgonen samt 54mg Concerta

jag vill ju ha Xanor för de hjälper iaf. men enligt läkaren så kan man inte få något "välmående" känsla av iktorivil det får man av Xanor. och Xanoren är snabbverkande och iktorivilen är långtidsverkande, sa åt läkaren att skriva ut långtidsverkande Xanor, men de vägrar han. pga mitt tidigare missbruk. Iktorivilen suger balle.

Ta 3-4mg de dagarna du behöver? Kan du inte snacka med doktorn och säga att det är för låg dos? Finns ju fina nätapotek som du kan dryga ut dina burkar med, eller om du har nån kran som kan styra tvåor. Ikto är en märklig benso, man måste peta en del för att må bra, men då mår man finfint... men om du bara ska döda ångesten är det kanske inte så bra att smälta 8mg under tungan som jag alltid gör när jag lägger vantarna på de där godsakerna...
Senast redigerad av L.A.M.F 2009-06-23 kl. 08:42.
Citera
2009-06-25, 08:54
Medlem
Magge_84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.A.M.F
Ta 3-4mg de dagarna du behöver? Kan du inte snacka med doktorn och säga att det är för låg dos? Finns ju fina nätapotek som du kan dryga ut dina burkar med, eller om du har nån kran som kan styra tvåor. Ikto är en märklig benso, man måste peta en del för att må bra, men då mår man finfint... men om du bara ska döda ångesten är det kanske inte så bra att smälta 8mg under tungan som jag alltid gör när jag lägger vantarna på de där godsakerna...

Jga ha 2 gånen man får skriva detta. skit dator undrar strarkt var de är för fel på miniin kitok nastabletter "rivil" tagit idag 150 st 0.5 ¨vilket vlir 75mg rililator. +2*36mg fullaburkarconcertw+ ca 50st 18mg vilket lär bli´gram 3,03mg concerta. borde jag inte fladdrq runt målen eller är det som läkaren säger att mini knastabletter rivl inte har nån "kick" ellet vävmående. inte dåligt heller men min motrorik är uran kontrorll¨

Magge

tacksam för svar
Citera
2009-06-25, 09:05
Medlem
Magge_84s avatar
Jga ha 2 gånen man får skriva detta. skit dator undrar strarkt var de är för fel på into tagit idag 150 st 0.5 ¨vilket vlir 75mg rililator. +2*36mg fullaburkarconcertw+ ca 50st 18mg vilket lär bli´gram 3,03mg concerta. en frpga att miai knastabletter rivl inte har nån "kick" ellet vävmående. inte dåligt heller men min motrorik är uran kontrorll¨

Magge

tacksam för svar[/quote]
Citera
2009-06-25, 09:07
Medlem
Magge_84s avatar
tabor är nån bo´´mpderator snöll
Citera
2009-06-25, 09:10
Medlem
Magge_84s avatar
Citat:
Jga ha 2 gånen man får skriva detta. skit dator undrar strarkt var de är för fel på into tagit idag 150 st 0.5 ¨vilket vlir 75mg rililator. +2*36mg fullaburkarconcertw+ ca 50st 18mg vilket lär bli´gram 3,3 eööer ´3000m concerta. en frpga att miai knastabletter rivl inte har nån "kick" ellet vävmående. inte dåligt heller men min motrorik är uran kontrorll¨

Magge

tacksam för svar
[/quote]
Citera
2009-06-25, 09:25
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Jga ha 2 gånen man får skriva detta. skit dator undrar strarkt var de är för fel på miniin kitok nastabletter "rivil" tagit idag 150 st 0.5 ¨vilket vlir 75mg rililator. +2*36mg fullaburkarconcertw+ ca 50st 18mg vilket lär bli´gram 3,03mg concerta. borde jag inte fladdrq runt målen eller är det som läkaren säger att mini knastabletter rivl inte har nån "kick" ellet vävmående. inte dåligt heller men min motrorik är uran kontrorll¨

Magge

tacksam för svar

Tycker det verkar som om dina mediciner fungerar inihelvete bra
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in