2009-06-22, 02:10
Medlem
Om man är uppe i varv, eller orolig över något. Ångest, mår dåligt, eller vad som helst. Mår man bättre av en snus då?

Alltså, dricker man ett par öl så blir man ju lugnare och mår bättre (för stunden). Men har tobak samma effekt? Det känns så, men är det bara placebo? Man hör ju folk säga "Åååh jag är så stressad, jag behöver en cigg nu!) Men funkar det även om man är lite orolig, med mera?

(Ja, jag har bara snusat i ett par veckor. Bara runt 4-5 prillor i veckan.)

Shit, jag låter som en osäker 15-åring. Det är jag inte. Jag är trött och ställer en ärlig fråga dock
Citera
2009-06-22, 02:13
Medlem
villebajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _blackened_
Om man är uppe i varv, eller orolig över något. Ångest, mår dåligt, eller vad som helst. Mår man bättre av en snus då?

Alltså, dricker man ett par öl så blir man ju lugnare och mår bättre (för stunden). Men har tobak samma effekt? Det känns så, men är det bara placebo? Man hör ju folk säga "Åååh jag är så stressad, jag behöver en cigg nu!) Men funkar det även om man är lite orolig, med mera?

(Ja, jag har bara snusat i ett par veckor. Bara runt 4-5 prillor i veckan.)

Shit, jag låter som en osäker 15-åring. Det är jag inte. Jag är trött och ställer en ärlig fråga dock

För mig är en cigg bättre. Snuset får mig inte särskilt lugn om jag är överdrivet pigg / stressad
Citera
2009-06-22, 02:26
Medlem
Karl Johan H.s avatar
Ja, du blir välmående och lugnare. Dock inte så mycket!
Citera
2009-06-22, 02:29
Medlem
zozolas avatar
Man blir lugn av det för abstinensen försvinner.. men en icke rökare blir ju inte "lugn" av en cigg..

vill du bli lugn ska du inte börja snusa/röka, då skaru börja ta benzo
Citera
2009-06-22, 02:34
Medlem
villebajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zozola
Man blir lugn av det för abstinensen försvinner.. men en icke rökare blir ju inte "lugn" av en cigg..

vill du bli lugn ska du inte börja snusa/röka, då skaru börja ta benzo

MM sen när du slutar med benzo är du jättelugn.. stolle...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in