• 1
  • 2
2009-06-22, 17:47
Moderator
^Eazs avatar
Logic i all ra, men det r Windows och inte Macprogram du efterfrgar.

Mac OS -> Windows.
/Mod
Citera
2009-06-22, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Jag rekommenderar dig Cubase starkt. Ableton och Live r egentligen skit i jmfrelse med Cubase, d ingen av dessa lser av VST/VSTi, allts kan du inte anvnda dig av mjukvara-synthar.

Logic kr AU, och de finns inte mnga AU ute, man mste leta, ha privata torrentsiter m.m fr att f tag p AU, och det r f av dom.

Kr Cubase SX serien p Windows, och det funkar jvligt bra.
Sen kan du sklart kra ReWire genom Reason ocks, om det r elektronisk musik du skapar.

Jag har sjlv Logic, Ableton och Reason installerat och kr, men det r skit i jmfrelse med Cubase + Reason genom ReWire. Saknar Windows !

Nej ass s hr r det. Jag gr rockmusik, i princip. Men jag har inget ljudkort, jag r alldeles fr fattig fr det. Kan man spela in grejer med en vanlig datormikrofon och sedan lgga p trummor och gra en lt av det? I Cubase allts.

Jag har inget MIDI-keyboard, jag har ingenting egentligen Och jag r jttedlig p sna hr program, jag har ingen aning vad ReWire r till exempel.
Citera
2009-06-23, 23:23
Medlem
Extremrealists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av froosh
Av alla program jag har anvnt till musikproduktion s har jag haft lttast fr Logic, men eftersom jag sjlv inte har en Mac s vet jag inte vad fr program jag ska anvnda riktigt.

Jag undrar egentligen, kan man p ngot stt anvnda Logic i Windows Vista?

Jag tror att de nyaste versionerna gr att kra med Windows? Annars kan du ju alltid ta ngra bakvgar dit.

Fr vrigt s kan jag rekommendera Fruity Loops 8 fr elektronisk musikproduktion... om du nu r villig att arbeta med ett ganska annorlunda sequencer&playlist system.
Citera
2009-06-23, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Extremrealist
Jag tror att de nyaste versionerna gr att kra med Windows? Annars kan du ju alltid ta ngra bakvgar dit.

Fr vrigt s kan jag rekommendera Fruity Loops 8 fr elektronisk musikproduktion... om du nu r villig att arbeta med ett ganska annorlunda sequencer&playlist system.

Vilken version r det i sna fall? Och vad menar du med bakvgar?

Jao..ass, jag r vldigt dlig p sna hr program. S "annorlunda" fr dig r vl "skitsvr" fr mig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in