2009-07-04, 21:28
Bannlyst
Polisen Bengt K. östergötland fick 2.5 år på Kåken

+ sparken för att han sköt ihjäl ett kriminellt knarkpsyko på Vikbolandet som snott en båt.

Några som vet något om detta - jag menar vi kan ju inte ha en jävla massa knarkare som bestäl oss - så det bengt gjorde var ju en välgärning.

Varför bedömdes hans skjutning så annorlunda mot den som sköt ihjäl en idealist (tänker mer på nybro - en skinset - men skins är &så idelalister)
Citera
2009-07-25, 13:17
Medlem
Thyrfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Kalmarområdet är riktigt . Fö så att kalla krusell skinnskalle var nog att ta i ( Det fanns många med långt hårdare åsikter )

Något år efter skjöt kalmarpolisen ihjäl en " sk " högerextrem i en bil och påstód att det var legetimt ( Var ganska många skumma händelser dunder en 5 årsperiod som förmodligen aldrig kommer att redas ut )

en riktig skinhead har inga politiska åsikter, riktiga skins är inte nazister.
Citera
2009-07-25, 16:38
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachoDemon
+ sparken för att han sköt ihjäl ett kriminellt knarkpsyko på Vikbolandet som snott en båt.

Några som vet något om detta - jag menar vi kan ju inte ha en jävla massa knarkare som bestäl oss - så det bengt gjorde var ju en välgärning.

Varför bedömdes hans skjutning så annorlunda mot den som sköt ihjäl en idealist (tänker mer på nybro - en skinset - men skins är &så idelalister)
Det är OT men polismannen som sköt "båttjuven" (som inte var någon båttjuv) hade haft en personlig vendetta med mannen han sköt ihjäl och de var osams sedan länge.

Polismannen uppger att "båttjuven" flydde och tyckte det såg ut som om mannen tog upp ett hagelgevär. Så han sköt och menar då att "båttjuven" precis vände sig om så att skottet tog i ryggen. Något hagelgevär hade inte "båttjuven".

Efteråt fotograferade polismannen sig själv vid liket - något som han kritiserades för i påföljande rättegång men han menade då att han "ville säkra bevis".

Jag hade för mig att han fick ett lägre straff i hovrätten och sedan försökte få jobbet tillbaka men nekades detta.
Citera
2009-07-26, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrf
en riktig skinhead har inga politiska åsikter, riktiga skins är inte nazister.
Skinheadrörelsen har sedan 60-talet varit förknippad med rasism . Det finns ingen annan subkultur som har haft så stark koppling. Men visst. Säger du det så.....
Citera
2011-01-30, 10:18
Medlem
. Han blev avrättad som en hund med ett skott i nacken.. Grejen var den att det uppstod tumult mellan dessa vid en korvkoisk... Polisen visade aldrig leg... Då den ena polisen började springa följde dom krusse å hans kompis efter, då drog den andra polisen vapnet å sköt, honom i nacken,. men påstår att han siktade mot benet, hur man kan missa benet på en man som var ca 195cm lång, och sätta kulan i nacken. Är helt offatbart..... Polisen sa i rätten att han kände sig hotad när han jagade krusse.... Vilket är jävligt underligt!!! Detta blev han friad på...
Citera
2019-11-06, 11:01
Medlem
Jag vill värja mig mot flera saker i detta inlägg då jag är släkt med killen som blev skjuten. Jag kände honom väl. Offret var varken högerexrem, nynazist, eller skinnskalle heller för den delen. Däremot umgicks offret i dessa kretsar och under grupptrycket så anammade han deras livsstil. Ung. Impulsiv. Hela grejen var förfärlig, och så onödig. Jag tar ingen ställning i skuldfrågan men alla har ju ett egenansvar. Jag tror inte ett ögonblick på att poliserna INTE identifierade sig som just poliser. The rest is history...
Citera
2019-11-09, 17:37
Medlem
Bara provocerande att läsa vad Chonny och dylika tomtar skriver här. Var du/ni där eller? Offret (min släkting) var som sagt ingen ”Nationalist”. Absolut inte. Han umgicks däremot med Skinheads och påverkades av deras stil, men han delade INTE deras åsikter och uppfattningar. Inte heller var han 195 cm lång. Show some fucking respect... Vad vet ni? Och i rättvisans namn; Tacka fan att poliserna kände sig hotade. Två civilklädda poliser mot uppåt 20 testosteronstinna, stökiga, och hotfulla skinheads.Och som sagt; GLÖM det där med att poliserna inte skulle identifierat sig som poliser.
Citera
2019-11-09, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapricornAA
Bara provocerande att läsa vad Chonny och dylika tomtar skriver här. Var du/ni där eller? Offret (min släkting) var som sagt ingen ”Nationalist”. Absolut inte. Han umgicks däremot med Skinheads och påverkades av deras stil, men han delade INTE deras åsikter och uppfattningar. Inte heller var han 195 cm lång. Show some fucking respect... Vad vet ni? Och i rättvisans namn; Tacka fan att poliserna kände sig hotade. Två civilklädda poliser mot uppåt 20 testosteronstinna, stökiga, och hotfulla skinheads.Och som sagt; GLÖM det där med att poliserna inte skulle identifierat sig som poliser.

men du var där och vet vad som hände?
Citera
2019-11-09, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angleone
men du var där och vet vad som hände?

Nej. Men jag har läst igenom hela förundersökningen och utredningen, samt rättegångsprotokollet. Vad syftar du på?
Citera
2019-11-11, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapricornAA
Nej. Men jag har läst igenom hela förundersökningen och utredningen, samt rättegångsprotokollet. Vad syftar du på?

okej. Nej jag tänkte mest på det här med ifall polisen identifierade sig eller inte för du verkar vara tvärsäker på att så var fallet. Var väll bara det jag funderade på.
Citera
2019-11-11, 17:06
Medlem
Poliser, uniformerad eller civil, identifierar sig ALLTID. Så även i detta fall, vilket styrktes av två kvinnliga vittnen såväl som av kioskföreståndaren. Dom enda som sade motsatsen var Skinheadsen - naturligtvis. Skillnaden är dessutom att Skinheadsen var onyktra. Min släkting som blev ihjälskjuten var ingen stökig person (normalt) vilket gjorde förlusten ännu mer obegriplig. För att inte tala om tragisk! Såhär; Jag säger inte att polisen agerade helt klanderfritt. Jag säger bara att; Fram till skotten, och skottet som dödade min släkting, så agerade dom nog korrekt - givet situationen. Och jag utesluter att poliserna inte identifierade sig som poliser.
Citera
2019-11-11, 20:12
Medlem
En annan sak, och absolut inget personligt Angleone; Jag hittade faktiskt den här tråden av en ren slump. Jag vill helst inte prata (skriva) om det här. Dels för att det fortfarande är jobbigt att prata om, och dels (ännu mera viktigt) av hänsyn till familjen. Såg bara att det var flera faktafel i tråden men vad som var ännu värre var att min släkting omnämndes och framställdes som en ”Skinnskalle”. Killen var varken högerextrem, nationalist, rasist, nynazist, eller ens skinnskalle i ordets rätta bemärkelse. Han hade inte ens planerat att vara i Malmö den helgen, men han umgicks med Skinheads och hade bara nyligen rakat skallen... Grupptryck? Impulsivitet? Ingen aning! Vän av ordning undrar säkert ”Vad gjorde han där då?” Ingen aning. Jag kommer aldrig att bli klok på det där. //
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in