Citat:
Ursprungligen postat av MachoDemon
+ sparken för att han sköt ihjäl ett kriminellt knarkpsyko på Vikbolandet som snott en båt.
Några som vet något om detta - jag menar vi kan ju inte ha en jävla massa knarkare som bestäl oss - så det bengt gjorde var ju en välgärning.
Varför bedömdes hans skjutning så annorlunda mot den som sköt ihjäl en idealist (tänker mer på nybro - en skinset - men skins är &så idelalister)
Det är OT men polismannen som sköt "båttjuven" (som inte var någon båttjuv) hade haft en personlig vendetta med mannen han sköt ihjäl och de var osams sedan länge.
Polismannen uppger att "båttjuven" flydde och tyckte det såg ut som om mannen tog upp ett hagelgevär. Så han sköt och menar då att "båttjuven" precis vände sig om så att skottet tog i ryggen. Något hagelgevär hade inte "båttjuven".
Efteråt fotograferade polismannen sig själv vid liket - något som han kritiserades för i påföljande rättegång men han menade då att han "ville säkra bevis".
Jag hade för mig att han fick ett lägre straff i hovrätten och sedan försökte få jobbet tillbaka men nekades detta.