Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-21, 17:27
Medlem
shr0mpes avatar
Hej!

Min brors dator började krångla för några månader sedan, så han körde en virus sökning och hittade ett antal "virus", då säger han att han råkade ta bort filen som tillhörde "WINDOWS" mappen istället för att reparera filen,
Nu fungerar nästan inget, man kan inte dra och släppa en fil, man kan inte kopiera osv.

Min fråga är, Om jag kör in en windows skiva och installerar utan att ta bort något? Reparerar jag bara då eller? Försvinner filer? Som till exempel bilder och musik?

Peace!
Senast redigerad av shr0mpe 2009-06-21 kl. 17:30.
Citera
2009-06-21, 18:00
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shr0mpe
Hej!

Min brors dator började krångla för några månader sedan, så han körde en virus sökning och hittade ett antal "virus", då säger han att han råkade ta bort filen som tillhörde "WINDOWS" mappen istället för att reparera filen,
Nu fungerar nästan inget, man kan inte dra och släppa en fil, man kan inte kopiera osv.

Min fråga är, Om jag kör in en windows skiva och installerar utan att ta bort något? Reparerar jag bara då eller? Försvinner filer? Som till exempel bilder och musik?

Peace!

Ja, du kan antingen välja att försöka reparera installationen - nu säger du inte vilket OS det handlar om men jag gissar Vista? - eller installera rakt över, vilket bör ge att den ersätter felaktiga filer osv.
I vilket fall som helst kommer inget att tas bort OM du ser till att inte formatera vid installation.
Du kan till och med om du vill installera i en annan mapp och låta den gamla ligga kvar för extra säkerhet, men det ska inte behövas.

Jag har genom åren använt de flesta sätt som kan tänkas att installera på och hittills har Windows inte lyckats ta bort saker som jag inte uttryckligen bett om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in