2009-06-21, 14:11
Medlem
Funderar på att köpa Samsung kyl och frys. Såg att elon har ett hyfsat paketpris. Men nån som har erfarenhet/ Kunskap om samsungs vitvaror?? Är det nått att satsa på?
Citera
2009-06-21, 20:22
Medlem
Nej dom är inget vidare, har mycket reparationer på deras vitvaror. Leksaker är vad det är tycker jag
Citera
2009-06-21, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ionte
Nej dom är inget vidare, har mycket reparationer på deras vitvaror. Leksaker är vad det är tycker jag

Såå.. En vitvaru reperatör.?. Vad skulle du rekomendera?
Citera
2009-06-22, 05:21
Medlem
Electrolux är bra. Kör allt Electrolux i köket och badrummet. Funkar prima.
Citera
2009-06-22, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyuu
Electrolux är bra. Kör allt Electrolux i köket och badrummet. Funkar prima.

Tyvärr är Electrolux inte heller lika med kvalitet.
Kanske bättre än Samsung, men når absolut inte upp till toppen.
Citera
2009-06-22, 10:25
Medlem
blåljuss avatar
Är inte Cylinda jävligt bra?
Citera
2009-06-22, 16:34
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blåljus
Är inte Cylinda jävligt bra?

Min erfarenhet är att :
Cylinda har bra kvalite (avseende standard maskiner ,normalpris) på Tvättmaskiner -torktumlare -Diskmaskiner.

deras Kyl/frysar i detta segmentet ger jag inget för rena skräpet!

Electrolux har bra kvalite (avseende standard maskiner ,normalpris) på kyl/frysar.

Deras tvättmaskiner och torktumlare och diskmaskiner är sämre kvalite med låg hållbarhet ,har fått byta ett stort antal av ovan efter en livslängd på runt 8 -9 år pga ej lönt laga enligt electroluxservice.

Det är dock vanskligt att "peka" ut något speciellt märke eftersom det kan vara vissa modeller som tillverkades på en speciell plats (land) vissa år som har urusel kvalite och därmed drar ner "betyget"

Den stora fördelen med Electrolux är deras utmärkta service organisation ,Electroluxservice som i alla fall jag har mycket goda erfarenheter av.

Samsung känner jag inte till ,troligen en ren konsumentprodukt dvs säljs enbart till enskilda hushåll och privat personer.
Citera
2009-06-22, 16:39
Medlem
Carl Serungs avatar
Köp Miele!
Citera
2009-06-22, 20:08
Medlem
Kollade lite närmare idag på Samsungs paket och såg att deras mått på djupet inte passar mig. Kanske tur om man kan lita på vad ni skrivit. Nu lutar det åt E-lux paket på Mediamarkt. Jag har skåpen inbyggda, maxhöjd 185 cm. En försäljare påstod att man måste ha minst 5 cm luft över om några försäkringar skall gälla?? Nån som vet?
Citera
2009-06-26, 20:21
Medlem
Och till slut har jag beställt ett whirlpool paket från Mediamarkt.. har ju inte hört jätte mycket possitivt om whirlpool.. men pris och mått avgjorde..nån som är nöjd med whirlpool..??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in