2009-06-21, 14:06
Medlem
ModConss avatar
Finns det något som helst koffein i snabbkaffe, som till exempel NesCafé?
Som den koffein-junkie jag är får jag alltid ont i huvudet om jag bara druckit snabbkaffe dagen innan. Så jag undrar om min kropp har någon placebo-grej för sig eller om det verkligen inte finns koffein i NesCafé?
Citera
2009-06-21, 16:29
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModCons
Finns det något som helst koffein i snabbkaffe, som till exempel NesCafé?
Som den koffein-junkie jag är får jag alltid ont i huvudet om jag bara druckit snabbkaffe dagen innan. Så jag undrar om min kropp har någon placebo-grej för sig eller om det verkligen inte finns koffein i NesCafé?
Det finns koffein i NESCAFÉ, så det är din kropp som har någon placebo-grej för sig.

I och för sig saluför de även koffeinfritt kaffe, men det kan du läsa dig till på paketet.

http://www.nescafe.se/decaf.html
Citera
2019-08-17, 15:12
Medlem
Enzymes avatar
Jag bumpar denna då detta är något jag själv funderat på. Jag tycker alltid att jag måste dricka mer snabbkaffe för att bli "nöjd" jämfört med vanligt bryggkaffe. Men om man tar 3-4 rågade skedar till en kopp kaffe borde det väl bli en del koffein eller? Hur mycket pulver ska man ta för att få samma mängd koffein som i en mugg med start bryggkaffe? Kan det vara inbillning?
Citera
2019-08-17, 19:31
Medlem
Taeronais avatar
Det är ett faktum att snabbkaffe innehåller mindre koffein än brygg-dito, men har inga siffror på saken. Eftersom snabbkaffe mest smakar bäska kemikalier så brukar jag ha i en 3-4 rejält rågade teskedar med en liten skvätt varmvatten och sedan fylla upp med mjölk, vilket ger mig ungefär samma koffein-effekt som en riktig kopp - men det är en ren nödlösning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in