• 1
  • 2
2003-11-20, 01:12
Medlem
pbjts avatar
Jag har nu efter lite beslutsvånda bestämt mig för att varna Silvertejp. Han/hon har tillslut gått över gränsen. Tyvärr.

http://www2.flashback.info/scandinav...8&postcount=10

Varningen baseras på denna tråd i kombination med ett antal inlägg jag redan raderat/editerat. I fotboll brukar kommentatorerna prata om att en spelare jobbat ihop till ett gult kort. Denna varning har Silvertejp med råge jobbat sig ihop till.

De uppmaningar till skärpning som skickats med PM har ignorerats. Jag finner med andra ord ingen annan utväg än att delge min första varning.

Skärpning, eller så kommer varning nummer 2 och medföljande avstängning att komma som ett brev på posten.

pbjt
Citera
2003-11-20, 08:51
Medlem
kaleids avatar
Inte en dag för tidigt. I princip första gången jag känner så inför en varning.
Citera
2003-11-20, 10:24
Medlem
/dev/jesuss avatar
Håller med föregående talare. Vanligen så brukar jag tycka att varningar delas ut lite snett, men i detta fallet tycker jag det var helt rätt.
Citera
2003-11-20, 14:31
Medlem
Robqrs avatar
Det va fan på tiden...
Citera
2003-11-20, 14:32
Medlem
Robqrs avatar
Här har ni en anledning till...
http://www2.flashback.info/scandinav...ewpost&t=93733
Citera
2003-11-20, 16:17
Medlem
Schaffers avatar
Silvertejp har varit så >< nära att vara den första som hamnar på min ignorelista på grund av osammanhängande obegripligt skriven text, men jag tycker att det är dumt att varna någon bara för att den är otrevlig.

/Schaffer
Citera
2003-11-20, 17:11
Medlem
DoomCookies avatar
Om man är en newbie som jag och råkar tycka att Silvertejp verkar ganska skön... var kan man i så fall vända sig för att få veta vad som krävs för "varning" mer exakt.. så man inte sätter den berömda foten i klaveret själv alltså...
Citera
2003-11-20, 17:28
Medlem
Mr Testhers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoomCookie
Om man är en newbie som jag och råkar tycka att Silvertejp verkar ganska skön... var kan man i så fall vända sig för att få veta vad som krävs för "varning" mer exakt.. så man inte sätter den berömda foten i klaveret själv alltså...
Ett tips är att först läsa reglerna för forumet och sen läsa igenom en del varningstrådar här så får du kanske en uppfattning om var nivån ligger.

Lycka till!
Citera
2003-11-20, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer
Silvertejp har varit så >< nära att vara den första som hamnar på min ignorelista på grund av osammanhängande obegripligt skriven text, men jag tycker att det är dumt att varna någon bara för att den är otrevlig.

/Schaffer

Ska man i så fall strunta i att varna för spam också?
Citera
2003-11-20, 18:10
Medlem
Ralfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoomCookie

Spana in reglerna som någon annan användare redan svarat dig...

... men vad gör man om man är en "gammal" (nåja...) användare och tycker att nya användare ska ge fan i att spamma sönder forumet?

http://www2.flashback.info/scandinav...ad.php?t=93825

Du har inte, sådär helt apropå ingenting, lust att förklara vad du menar med två inlägg beståendes endast av skiljetecken?
Citera
2003-11-20, 18:39
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Ska man i så fall strunta i att varna för spam också?

Spam är ett regelbrott men att vara otrevlig hör ju till debatten och inget man ska behöva bli varnad för.

I det här fallet har jag ingen förståelse alls för varningen. Jag måste ha missat några inlägg från silvertejp eftersom ni andra verkar eninga. Hänvisa till de inläggen i så fall. För mig verkar det mer som ni inte är överens med silvertejps åsikter än att personen brutit mot någon regel. Vilken regel bryts det mot?

/Schaffer
Citera
2003-11-20, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer
Spam är ett regelbrott men att vara otrevlig hör ju till debatten och inget man ska behöva bli varnad för.

I det här fallet har jag ingen förståelse alls för varningen. Jag måste ha missat några inlägg från silvertejp eftersom ni andra verkar eninga. Hänvisa till de inläggen i så fall. För mig verkar det mer som ni inte är överens med silvertejps åsikter än att personen brutit mot någon regel. Vilken regel bryts det mot?

/Schaffer

Personangrepp mot mig (regel 09. Inga personangrepp. ), i ett inlägg som raderades av moderatorn. Jag blev via PM tillfrågad om jag tyckte att Silvertejp skulle varnas, men jag sade till pbjt att han skulle skita i det, jag brydde mig ändå inte så mycket. Men...jag anmälde detta inlägg för personangrepp på Capone: http://www2.flashback.info/scandinav...8&postcount=10

Vill du läsa mer så kan jag rekommendera http://www2.flashback.info/scandinav...earchid=197311

Finns en hel del tveksamma inlägg. Varningen har hon samlat på sig under en lång tid, detta personangrepp var bara droppen som fick bägaren att rinna över.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in