Har en del problem med datorn som rubriken antyder.
Det första och äldsta problmet är att ibland när jag ska spela upp musik från winamp så börjar den inte spela låten helt enkelt. Indikatorn som ska visa var i låten man är rör sig inte, inget felmeddelande eller liknande kommer. Då detta har hänt brukar jag inte kunna spela upp videofiler eller t.ex. Youtube-klipp heller, om de startar så är det utan ljud och de hackar.
Det kan också bli så att när jag ska spela en att hela datorn lägger av och en sån där blå skärm kommer upp, måste då reseta datorn. Kan skriva vad det står på den blå skärmen nästa gång jag får den.
Båda dessa problem kommer nästan uteslutande när jag ska spela första låten, alltså om jag väll fått igång spelandet brukar jag kunna byta låt utan risk för att det hänger sig. Om jag sätter på en låt när datorn arbetar mycket med något annat ökar risken för hängning tycker jag mig ha märkt.
Jag har asus audio center och ett sus D2 ljudkort, dettta har dock fungerat felfritt tidigare.
Nästa problem är att firefox tar lång tid på sig att starta, flera minuter. Jag trycker på ikonen och datorn verkar inte arbeta märkbart, sedan efter någon minut startar FF. Internet explorer startar på direkten. Att starta FF i felsäkert läge hjälper inte.
Någon som kan ge en vilsen själ en smula vägledning?
Märker nu också att FF inte försvinner från aktiva processer flera minuter efter att jag stängt det. Vet inte om det någonsin gör det, kan utforska det om det behövs.
Finns det något program eller liknande jag kan använda för att se om det kanske är något fel?
Här är task manager ca 1 minut efter att jag stängt av firefox. Är det något strul med ljudkomponenterna av vad man kan utläsa från detta?
http://sv.tinypic.com/r/fapjyw/5