2009-06-20, 15:33
Medlem
Stompzs avatar
Har nyligen börjat få en massa problem så som att datorn hakar upp dig var tionde minut och får blåskärmar.

När jag körde cmd kommandot 'chkdsk :c /f /r /x' så brukar det hjälpa ganska så mycket på andra datorer. Men nu får jag bara "ogiltlig enhet, sökväg eller filnamn" när jag skriver in detta :s

Finns det fler lösningar till detta? Är helvetes så jobbigt att behöva reboota datorn på knappen tio gånger om timmen, jag tror dock detta har något att göra med utorrent då detta bara sker när jag har utorrent igång (SOM JAG BEHÖVER!)
Citera
2009-06-20, 15:41
Medlem
Det kan vara lite allt möjligt det där, men det vanligaste är att registret måste rensas, eller att hårddisken måste defragmenteras ordentligt
Citera
2009-06-20, 16:43
Medlem
Dust0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stompz
Har nyligen börjat få en massa problem så som att datorn hakar upp dig var tionde minut och får blåskärmar.

När jag körde cmd kommandot 'chkdsk :c /f /r /x' så brukar det hjälpa ganska så mycket på andra datorer. Men nu får jag bara "ogiltlig enhet, sökväg eller filnamn" när jag skriver in detta :s

Finns det fler lösningar till detta? Är helvetes så jobbigt att behöva reboota datorn på knappen tio gånger om timmen, jag tror dock detta har något att göra med utorrent då detta bara sker när jag har utorrent igång (SOM JAG BEHÖVER!)

Skriv chkdsk c: /f /r /x istället.
Inte för att det kanske åtgärdar felet du upplever men det hjälper dej ändå att köra checkdisk.
Citera
2009-06-20, 17:22
Medlem
Stompzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dust0r
Skriv chkdsk c: /f /r /x istället.
Inte för att det kanske åtgärdar felet du upplever men det hjälper dej ändå att köra checkdisk.

du har ju skrivit exakt samma sak? Jag fattar inte?

Till jikad: Vad tycker du jag ska göra då? ska jag låta den defragmenteras under natten eller något? Eller bara pröva ominstallera uTorrent?
Citera
2009-06-20, 17:37
Medlem
Jag är inte direkt expert på felsökning, men defragmentera, städa upp registret och sånt, så får man hoppas att det hjälper
Citera
2009-06-20, 19:55
Medlem
Dust0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stompz
du har ju skrivit exakt samma sak? Jag fattar inte?

Nej. Du skrev : chkdsk :c /f /r /x

Jag skrev: chkdsk c: /f /r /x

Din line är fel. Därav error.

Såvida du inte skrev rätt i cmd, men fel när du skulle försöka återberätta.
Citera
2009-06-22, 22:35
Medlem
Stompzs avatar
samma problem kvarstår.
Citera
2009-06-23, 08:28
Medlem
Testa ha uTorrent avstängt, fortfarande problem?
Då kan det tänkas vara nätverkskortet som bråkar med dig.
Har du en stationär eller en bärbar dator?
Om du har ett integrerat nätverkskort, inaktivera det i BIOS och plocka ur alla andra nätverkskort i datorn och se om det fortfarande händer.

Om du har en hårddisk liggande kan du ju alltid installera Windows på den och se om du fortfarande får fel på en nyinstallation, självklart med alla dina andra diskar urkopplade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in