Citat:
Ursprungligen postat av Krokodildon
Brott mot reglerna: Håll en vettig ton när du diskuterar. Kommer att rapporteras till moderator.
Ett uppriktigt lycka till önskar jag dig med förhoppningen om att han inte varnar dig för trams.
Citat:
Om du svarar nej på både a och b, så kan det ju inte vara HMF.
Och om jag svarar ja på nån av antingen a eller b, kan det då vara HMF?
Citat:
Enligt min åsikt är det varken a eller b och hade inte varit det oavsett om det hade stått judar, negrer, homosexuella eller araber.
Och sen när blev Homosexuella en internationellt erkänd etniskt folkgrupp?
Citat:
Välj ett alternativ och svara på det, så vi vet hur du tänker, för i nuläget känns det faktiskt oklart.
Jag har redan redogjort det flera gånger i denna tråd.
Citat:
Att hetsa mot en folkgrupp beskrivs i lagtexten som att hota eller uttrycka missaktning mot folkgruppen ifråga. Det räcker alltså inte att säga att man "hetsar" eftersom man måste uttrycka missaktning eller hota en folkgrupp. .
Så du menar på fullt allvar att det inte är att "utrycka missakting" genom att påstå att judar oavsett politisk/ideologisk/religös uppfattning skulle tycka att det var "
fint" med "
industrialiserad avlivning" av dem själva och deras familjer? Eller att ett sådant uttallande inte skulle kunna uppfattas som ett hot?
Citat:
Jag anser inte (som jag skrivit tidigare) att inlägget ifråga gör något av det. Därav mitt påstående att det kvittar vilken etnisk grupp det handlar om.
Din åsikt är inte rådande i frågan.
Om nån påstår att samtliga negrer, vita, indianer, asiater, samer, eller annan folkgrupp gärna ser sin egen utplåning med obsoleta hänvisningar så är det inte HMF enligt dig?
Citat:
Därför vill jag att du, IDF, förklarar hur detta kan vara "hets" genom att definiera vad osm uttrycker missaktning eller är ett hot.
Därför att den judiska tron -själva fundamentala grundprincipen- går ut på att leva -tvärtemot vad som påstås.
Om det däremot -eftersom nån tyckte att man rakt av kunde byta mot andra religioner- hade stått
eutanisi för martyrer -muslimska kandidater hade det varit en helt annan sak -till skillnad från vad som tidigare försökts göra gällande, då:
1. Med tanke på att muslimer inte är en enticitet eller folkgrupp.
2 Med tanke på systemet inom
shahida
3. Med tanke på hur att muslimer faktistk defacto begår självmordbombsterror, ofta.
4. Med tanke på hur sådant uppmuntras och predikas dagligen i mosker av religösa muslimer och politiska ledare.
5. Med tanke på de rapporter som beskriver hur de anhöriga till sådana händelser firar sådana saker med ära och glädje.
Att styrka ett sådan frågeställning går även att göra genom att hänvisa till muslimska källor eller oberoende forskningsinstitut eller daglig media. Det går inte (mig veterligen) däremot vad gäller den judiska etniciteten.
Vidare skulle det inte utgöra HMF -snarare historieåtergivning- om man bytte Muslimer mot bärsärker i form av nordiska Vikingar eller Japanska kamikaze-piloter i ett sådant resonemang, där kännetecknande för vissa i dessa grupper har varit att glorifiera sin egen kommande hjältemodiga död i självmordsattacker för ett eftertraktat och eftersökt evigt efterliv i respektive paradis.
Nu, för att styrka det jag just skrivit om Judiska religionens syn på livet, kommer jag att citera den gamle Rabbinen igen.
Begrepett Adam, människa är näst efter begreppet Gud det högsta och heligaste, grunden för all fromhet, etik och humanitet. Respekten för människolivet utgör huvudpunkten i den äldsta lagsamlingen, de såkallade noakidiska buden, som är äldre än budorden.
Det är vad en "gammal" Rabbin har att säga om den judiska tron för de troende ang livet.
Jo, han har följande att säga också om det skrivna ordet, såsom "straydawg" framförde det.
"Det finns skadliga, farliga ord, som förvrider och förvränger verkligheten, som förvirrar bländar och hetsar människor mot människor, som förgiftar luften med lögn och förtal. Vi står alla mitt i en världsomspännande hat -och hetspropaganda, som likt giftgas sprider förödelse och död omkring sig. Vi judar känner mer än andra folk den livsförstörande makt, som dylika ord utgör. Vi har under vår flertusenåriga historia på vår egen folkropp upplevt det ödesdigra ordspråket "Död och liv äro tungans (språkets) makt"