2009-06-19, 19:39
Medlem
Jag har tagit antabus igår 200mg och nu när jag drack en öl har jag blivit knallröd i ansiktet och överkroppen så min fråga är kan det vara farligt att fortsätta dricka eller kan det gå över? Man vill ju gärna ta några öl när det är midsommar
Citera
2009-06-19, 19:59
Medlem
Mockens avatar
Ja, det är livsfarligt om du dricker alkohol. Du kan dö.
Det finns säkert en anledning till att du äter Antabus, tänk på det.
Citera
2009-06-19, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mocken
Ja, det är livsfarligt om du dricker alkohol. Du kan dö.
Det finns säkert en anledning till att du äter Antabus, tänk på det.

Är du ironisk nu eller? Dom skule väll inte ge mej nått livsfarligt
Citera
2009-06-19, 20:08
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stavel
Är du ironisk nu eller? Dom skule väll inte ge mej nått livsfarligt

Jo kombinationen antabus och alkohol är riktigt illa, du ska absolut inte dricka en droppe till och du kan bli riktigt jävla risig. Det är liksom det antabus gör, det ska bli omöjligt och riskabelt att bli packad...

Antabus gör det mer eller mindre fullständigt "allerigsk" mot alkohol, jämför med någon som är nötallergiker och hur den personen reagerar på nötter.
Citera
2009-06-19, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Jo kombinationen antabus och alkohol är riktigt illa, du ska absolut inte dricka en droppe till och du kan bli riktigt jävla risig. Det är liksom det antabus gör, det ska bli omöjligt och riskabelt att bli packad...

Antabus gör det mer eller mindre fullständigt "allerigsk" mot alkohol, jämför med någon som är nötallergiker och hur den personen reagerar på nötter.

Helvete oxå då var den här kvällen förstörd. Ja får väll stoppa i mig massa benso istället..

Nån alkis sa till mig en gång att det går att dricka sej förbi sjukheten men det kanske e riskabelt då
Citera
2009-06-19, 20:48
Medlem
Mockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stavel
Helvete oxå då var den här kvällen förstörd. Ja får väll stoppa i mig massa benso istället..

Nån alkis sa till mig en gång att det går att dricka sej förbi sjukheten men det kanske e riskabelt då

Du är väl också en alkis eftersom du äter Antabus?!

Drick ingen alkohol med antabus i kroppen! Det är livsfarligt,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in