Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-19, 15:00
Medlem
Hej!
Jag har problem med min dator som ingen jävel verkar kunna hjälpa mig med så därför vänder jag mig till de riktiga proffsen, er.
Jag startar datorn, inga problem. Jag använder vanligt bredband, inga problem. Jag kopplar in mitt mobila bredband från 3, hjälp?

"Microsoft Visual C++ Runtime Library"
"Runtime Error!
Program: C:\Windows\SMINST\BLService.exe

This Applivation has requested the Runtime to terminate it in an unusual way.
Please contact the application´s support team för more information"

Detta felmeddelande dyker upp, strax därefter dyker en ny upp där det står att "Application MFC STService slutade fungera och avslutades."

Windows har själv sökt problemet och jag får upp
"SoftThinks is not compatible with this version of Windows. You are using Windows Vista SP1."

Nu till den stora frågan; what should I do? Tydligen så verkar det vara ett mycket vanligt problem men jag hittar ingenstans hur folk har fått det ordnat. Mitt internet explorer krånglar också, påstår att vanliga webbsidor så som http://www.google.se inte existerar. Kan det möjligtvis vara en bieffekt?
Citera
2009-06-19, 15:20
Medlem
cannaBes avatar
Har inte varit borta i detta problemet själv, men har du provat fixen som HP har gjort?

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/genericSoftwareDownloadIndex?cc=us&dlc=en&lc=en&so ftwareitem=ob-65444-1&jumpid=reg_R1002_USENftp://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp40501-41000/sp40669.exe
Citera
2009-06-19, 16:27
Medlem
Dude, thanks!

Jag installerade programmet och inga felmeddelanden, woho!
Så här står det på hemsidan:

After installing this update, the Microsoft BitLocker Program onlymonitors the internal hard drive.

Innebär detta att problemet fortfarande existerar bara det att jag slipper felmeddelandet?
Citera
2009-06-20, 11:53
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfections
Jag installerade programmet och inga felmeddelanden, woho!
Så här står det på hemsidan:

After installing this update, the Microsoft BitLocker Program onlymonitors the internal hard drive.

Innebär detta att problemet fortfarande existerar bara det att jag slipper felmeddelandet?
Programmet från HP ansåg att ditt 3g-modem var en extern hårddisk som den försökte köra BitLocker på. Nu efter att du kört fixen så kommer inte BitLocker att köras på några andra enheter än din interna hårddisk. Så problemet är borta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in