2009-06-19, 13:29
Medlem
chribsson2s avatar
Jag vill föreslå en klistrad tråd i fildelarforumet, där användare (nu kan det faktiskt bli aktuellt med smufkonton som jag ogillar )kan erbjuda sina tjänster för nedladdning. Exakt hur detta skall fungera vet jag inte, men idén är enkel: PM:a mig så laddar jag hem till dig. Det är inget nytt för forumet men jag anser att skapandet av en sticky eller liknande skulle vara bra för användarna.
Citera
2009-06-19, 13:37
Medlem
Sen ska vi skicka vidare filerna på vilket sätt?
Citera
2009-06-19, 13:39
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimelimen

brev kanske?
Citera
2009-06-19, 13:42
Medlem
Harald.Nyborgs avatar
Jag har svårt att se syftet med detta...
Ska du skapa en tracker eller dchub ?
Citera
2009-06-19, 13:42
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimelimen
Jag hade nog tanken att underlätta kontakten för användarna. Hur man sedan överför sina bits har ju inte forumet med att göra. Det är ingen revolutionerande tjänst jag föreslår
Citera
2009-06-19, 13:44
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Nyborg
Jag har svårt att se syftet med detta...
Ska du skapa en tracker eller dchub ?

Nej, folk som inte vågar ladda ner frågar nån som vågar ladda ner i den här tråden om dom kan tanka tex ett spel till dom. Sen köper dom det för en billig peng. Så tror jag att han menar iaf.
Citera
2009-06-19, 13:47
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Exakt hur detta skall fungera vet jag inte

Detta låter som en genomtänkt idé.
Citera
2009-06-19, 13:49
Medlem
Jag föreslår att överföringen görs via protokollet CPIP (Carrier Pigeon Internet Protocol)

http://www.blug.linux.no/rfc1149/
Citera
2009-06-19, 13:51
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
Nej, folk som inte vågar ladda ner frågar nån som vågar ladda ner i den här tråden om dom kan tanka tex ett spel till dom. Sen köper dom det för en billig peng. Så tror jag att han menar iaf.
Nära. Förutom det där med betalning. Jag skulle mer se det som ett ställningstagande för yttrandefrihet. Lite som fildelarnas Zorro

Ponera att jag av anledningar som är ointressanta, sitter i positionen att jag kan ladda hem vad fan som helst
, utan att ta juridisk hänsyn. Tänk sen att jag vill dela med mig av denna möjlighet. Vore inte FB rätt ställe?
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Detta låter som en genomtänkt idé.
Tänkt lite under tiden du skrev ditt genomtänkta inlägg

Men tack för bra input............
Senast redigerad av chribsson2 2009-06-19 kl. 13:54.
Citera
2009-06-19, 13:53
Medlem
MrFingals avatar
Citat:
Nära. Förutom det där med betalning. Jag skulle mer se det som ett ställningstagande för yttrandefrihet. Lite som fildelarnas Zorro

Ponera att jag av anleningar som är ointressanta, sitter i positionen att jag kan ladda hem vad fan som helst
, utan att ta juridisk hänsyn. Tänk sen att jag vill dela med mig av denna möjlighet. Vore inte FB rätt ställe?

Mja, det är väl emot Flashbacks regler att organisera brott på forumet så jag vet inte om man kan tolka det här som att organisera brott. Är väl upp till admin att avgöra antar jag.
Citera
2009-06-19, 13:55
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:

Ponera att jag av anleningar som är ointressanta, sitter i positionen att jag kan ladda hem vad fan som helst

Jo det tycker jag. Det ges ju bort diverse brända DVD i RYS på FB.
Citera
2009-06-19, 13:59
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFingal
Mja, det är väl emot Flashbacks regler att organisera brott på forumet så jag vet inte om man kan tolka det här som att organisera brott. Är väl upp till admin att avgöra antar jag.
Min fetning

Ja oftast är det ju det .
Sen tror jag inte att detta skulle gå via 1.04 eftersom "brottet" redan är begånget.....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in