Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-11-19, 12:42
  #1
Moderator
Sun Rulers avatar
Senast jag grät eller rättare sagt, mina ögon fuktades var när vi var tvungna att avliva vår katt i februari Den hann bli 17 år innan den återvände till sälla jaktmarker...
2003-11-19, 12:45
  #2
Medlem
a4swes avatar
Arvika, för att någon gnuggade in mitt tjack i tältgolvet.
2003-11-19, 13:05
  #3
Medlem
Schaffers avatar
Jag blev lite fuktig i ögat när jag kollade på "Tjockholmen" igår. Jo det är tyvärr sant.

/Schaffer
2003-11-19, 13:09
  #4
Medlem
kaleids avatar
I våras, under slutscenen i Armageddon (som gick på TV, vilket förklarar varför jag såg den för andra gången). Blev tårögd den första gången jag såg filmjäveln också. Jag vet att den är asdålig, men när de kommer tillbaka till jorden så är det tydligen något primitivt i mig som klickar
2003-11-19, 13:26
  #5
Medlem
WhoAmIs avatar
För några veckor sedan när jag såg på crime night på discovery. Det var någon jävel som hade mördat sin fru genom att knuffa ner henne för ett stup.
När hon låg där och dog, ropade hon på hjälp och hennes barn hörde det och ville svara, men det fick de inte för gubben.

Jag brukar kunna titta på sådant medan jag käkar, eller whatever, det bekommer mig inte i 99% av fallen. Men jag var tydligen på "rätt" humör, och mottaglig för starka känslor.
Det var inte själva händelsen som jag tog illa upp för egentligen, utan mer att jag överfölls av en allmän känsla av hur lågt och ruttet så mycket i värden är.

När jag har sovit för lite under en längre tid, så brukar jag bli jävligt blödig, så då är det bäst att se upp och vara på sin vakt ...
2003-11-19, 13:30
  #6
Medlem
Saltkråkesatans avatar
När jag kuggade min sista tenta gick jag inte på toaletten och grinade. Extremt nördigt men sant.
2003-11-19, 13:34
  #7
Awaiting Email Confirmation
\gros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkråkesatan
När jag kuggade min sista tenta gick jag inte på toaletten och grinade. Extremt nördigt men sant.

det där är väl inget. Jag fick ett tår när jag såg My Neighbor Totoro för ca en vecka sen.
2003-11-19, 14:35
  #8
Banned
Caine_Gothenburgs avatar
När jag såg "The Two Towers" senast. En otroligt manipulativ film som använder alla knep, och självklart faller jag för dem. "Braveheart" är en annan film som det inte går att låta bli att gråta till. Inte när William Wallace dör, utan när skottarna under Robert the Bruces ledning stormar över fältet mot sin undergång:

"In the year of our Lord 1314, patriots of Scotland, starving and outnumbered, charged the fields of Bannockburn. They fought like warrior poets. They fought like Scotsmen. And won their freedom. Forever."

Måste sägas met skotsk accent för maximal effekt.
2003-11-19, 14:48
  #9
Medlem
Björkens avatar
När jag såg Graveyard of the Fireflies för något år sen fick jag åtminstone tårfyllda ögon, även om jag inte grät. Gråtit har jag inte gjort på extremt länge.
2003-11-19, 14:48
  #10
Banned
BOozers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Senast jag grät eller rättare sagt, mina ögon fuktades var när vi var tvungna att avliva vår katt i februari Den hann bli 17 år innan den återvände till sälla jaktmarker...

Något liknande för mig.
Senast jag fällde en tår var när vi var tvugna att avvliva jycken, och det var i februari.
Ja, det var riktigt tung.
Jag kan än idag känna mig tung i bröstet när jag tänker på "Chipp".
Chipp hann bli 14 år innan han mötte livet på andra sidan.

/BOozer!!
2003-11-19, 14:49
  #11
Medlem
Björkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
När jag såg "The Two Towers" senast. En otroligt manipulativ film som använder alla knep, och självklart faller jag för dem. "Braveheart" är en annan film som det inte går att låta bli att gråta till. Inte när William Wallace dör, utan när skottarna under Robert the Bruces ledning stormar över fältet mot sin undergång:

"In the year of our Lord 1314, patriots of Scotland, starving and outnumbered, charged the fields of Bannockburn. They fought like warrior poets. They fought like Scotsmen. And won their freedom. Forever."

Måste sägas met skotsk accent för maximal effekt.

Gråter aldrig när jag hör det där, dock får man gåshud och blir otroligt rörd
2003-11-19, 14:57
  #12
Medlem
apanOlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOozer
Något liknande för mig.
Senast jag fällde en tår var när vi var tvugna att avvliva jycken, och det var i februari.
Ja, det var riktigt tung.
Jag kan än idag känna mig tung i bröstet när jag tänker på "Chipp".
Chipp hann bli 14 år innan han mötte livet på andra sidan.

/BOozer!!



..

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback