Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-06-18, 20:23
Medlem
appe-s avatar
jag har ett lokalt lan, där jag ska styra dator 1 (xp) med någon form av remote desktop. den skall styras ifrån dator 2 (vista).
anledningen till att jag inte använder fjärrskrivbord är att dator 1 fortfarande ska visa allt (och inte logga ut som fjärrskrivbord gör).

jag testade först med tightvnc, och krånglade lite med portar, etc. när jag väl kan ansluta får jag fram fönstret i en sekund (jag ser mappar och skrivbord på dator 1), sen dog anslutningen utan felmeddelande.

jag bytte till realvnc, och fick därmed samma problem! den enda skillnaden är att jag nu får felmeddelandet "screen capture error".

jag verkar inte besitta tillräckliga googlekunskaper. vad gör jag för fel?
Citera
2009-06-18, 20:31
Medlem
Ubis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appe-
jag har ett lokalt lan, där jag ska styra dator 1 (xp) med någon form av remote desktop. den skall styras ifrån dator 2 (vista).
anledningen till att jag inte använder fjärrskrivbord är att dator 1 fortfarande ska visa allt (och inte logga ut som fjärrskrivbord gör).

jag testade först med tightvnc, och krånglade lite med portar, etc. när jag väl kan ansluta får jag fram fönstret i en sekund (jag ser mappar och skrivbord på dator 1), sen dog anslutningen utan felmeddelande.

jag bytte till realvnc, och fick därmed samma problem! den enda skillnaden är att jag nu får felmeddelandet "screen capture error".

jag verkar inte besitta tillräckliga googlekunskaper. vad gör jag för fel?

Teamviewer fungerar utmärkt för mig
sök på de!
Citera
2009-06-18, 20:52
Medlem
appe-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubi
Teamviewer fungerar utmärkt för mig
sök på de!
fast teamviewer gjorde ju precis samma sak. skärmen (tvn datorn är ansluten till) blev svart så fort jag anslöt, och dessutom så ville det inte riktigt fungera. :/

edit:
nej! skärmen blir ju svart! jag vet -inte- varför!
Senast redigerad av appe- 2009-06-18 kl. 21:07.
Citera
2009-06-19, 10:43
Medlem
Ubis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appe-
fast teamviewer gjorde ju precis samma sak. skärmen (tvn datorn är ansluten till) blev svart så fort jag anslöt, och dessutom så ville det inte riktigt fungera. :/

edit:
nej! skärmen blir ju svart! jag vet -inte- varför!
Det här kanske kan va nå?

Citat:
Ursprungligen postat av http://www.realvnc.com/products/enterprise/4.2/known-bugs.html
27 July 2006 66 Windows server VNC Server may shutdown without warning if certain kinds of screen capture error occur unexpectedly. No workaround Fixed in 4.2.6
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in