• 1
  • 2
2003-11-20, 22:30
Medlem
Fuzzy Logics avatar
...Eller köp en liten chipsmaskin. Hade själv en sådan tingest för några år sedan. In med olja i ett hål och potatisen i ett annat. Sedan fick den gå en liten stund och började så småningom spotta ur sig trevliga chips. Salta och krydda får man göra efteråt...

Fick den i present, men den kostade e u runt en 500 spänn. Frågan är dock om det är värt det..Min gav i alla fall upp efter en fest då en polare fick för sig att han skulle fritera innehållet från askkoppen!
Citera
2003-11-20, 22:47
Medlem
jenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuzzy Logic
...Eller köp en liten chipsmaskin. Hade själv en sådan tingest för några år sedan. In med olja i ett hål och potatisen i ett annat. Sedan fick den gå en liten stund och började så småningom spotta ur sig trevliga chips. Salta och krydda får man göra efteråt...

Fick den i present, men den kostade e u runt en 500 spänn. Frågan är dock om det är värt det..Min gav i alla fall upp efter en fest då en polare fick för sig att han skulle fritera innehållet från askkoppen!
Muhahaha, Martin Loogna på Megapol har en sådan, han testade den i direktsändning för något år sedan, osade tydligen som ett ånglok, brandlarmet gick och kalabaliken var i full gång... Brandkåren var inte helt nöjda...
Citera
2003-12-12, 23:16
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Men för helsike... Håll inte på med sådant jävla hemkunskaps-bög-myspys... En påse chips kostar 20 spänn för 300 gram. Det är inte lönt att hålla på och pyssla i köket i en timme för att spara en tjuga... Dessutom blir det sällan bra ändå...

Vill Ni inte käka OLW eller Estrella så prova någon av de mindre tillverkarna. Det finns en typ av chips som ligger i en vit papperspåse som är jättegoda. Tror att dom heter Gårdschips eller Lantchips eller något sånt... Har för mig att tillverkaren ligger i Halland. Dom finns i fem olika smaker bl.a. salt, vitlök (som är mycket god) och några till.

// Roger P.

Men snälla Roger, det är ju en hobby inget man gör för att tjäna pengar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in