Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-06-18, 12:51
Medlem
Det är så att jag tänkte uppgradera lillebrorsans dator. Han har en Presario 5472 med Windows 98 på. Problemet är att när jag ska installera XP (boot) så kommer jag fram till det att jag får välja hårddisk (FAT32), sedan om jag vill formatera osv. Där väljer jag konvertera endast till NTFS. Sedan så börjar det, men när datorn ska läsa in dmreg.inf filen så stannar det där. Har testat att bränna om, åtta olika skivor. Två olika releaser, en svensk, en engelsk, men det vill sig inte. Testade en gång med ETH0 retail sp3 english, men då fick jag bara en blåskärm innan jag ens fick välja hårddisk. Så vad ska jag göra nu?
Citera
2009-06-18, 13:01
Medlem
CronoSs avatar
Välj formatera med NTFS. Skit i konvertera funkade inte för mig heller.
Citera
2009-06-18, 13:07
Medlem
Ok, tack ska testa nu.
Citera
2009-06-18, 13:17
Medlem
En till fråga, kommer jag att behöva en WGA crack på en XP SP2 Corporation Edition efter en uppgradering till SP3?
Citera
2009-06-18, 14:06
Medlem
Ok, nu säger installationen att det ej går att formatera, disken är skadad. Vad gör jag nu?
Citera
2009-06-18, 14:34
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heenok
Ok, nu säger installationen att det ej går att formatera, disken är skadad. Vad gör jag nu?

Tag bort den gamla partitionen och skapa en ny som du sedan formaterar med NTFS
Citera
2009-06-18, 17:16
Medlem
Nä, kom på att jag skulle göra det, håller på å laddar skivan nu.
Citera
2009-06-18, 17:40
Medlem
Tog bort den förra, skapade en ny partion och valde att formatera med NTFS, fungerar fortfarande inte. Vad ska jag göra nu? Ta in hårddisken i en annan dator och testa att installera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in