Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-01-06, 04:04
Medlem
Om jag inte minns fel går det inte köra Windows 7, åtminstone betan, i dualboot.
2009-01-06, 11:37
Medlem
LasseLarssons avatar
Får precis samma problem, "Setup was unable to create a new system partition or locate an existing system partition. See the Setup low files för more information" bullshitet, någon som har kommit på en lösning?
2009-06-18, 07:51
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Den officiella support / diskussionen om Windows 7 RC/RTM

I den här tråden tar vi diskussioner om Win7 RC och eventuella RTM-versioner. När Win7 släpps i oktober så låser vi även den här tråden.

Eventuella frågor och specifika problem tas i egna trådar under Support. Supportfrågor i den här tråden kommer med största sannolikhet bara att raderas, inte flyttas.
2009-06-18, 09:11
Medlem
LionKing75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
I den här tråden tar vi diskussioner om Win7 RC och eventuella RTM-versioner. När Win7 släpps i oktober så låser vi även den här tråden.

Eventuella frågor och specifika problem tas i egna trådar under Support. Supportfrågor i den här tråden kommer med största sannolikhet bara att raderas, inte flyttas.
Tjenare där!

Ursäkta min okunnighet, med vad betyder förkortningarna RC och RTM?

Mvh
LK
2009-06-18, 09:17
Medlem
Infinitiv86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionKing75
Tjenare där!

Ursäkta min okunnighet, med vad betyder förkortningarna RC och RTM?

Mvh
LK

Alpharelease --> Beta ---> Gamma (rc) en förfinad variant utav en beta som är nästintill en komplett kopia utav slutprodukten.
RTM steget just innan det går public, i en sådan kvalitet att programvaran är distribuerbar..

Tack Operativsystem 7.5hp ..
2009-06-18, 09:21
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kortfattat:

RC = Release Candidate = Beta

RTM = Allmänt tillgängliga för kommersiella inköp och återförsäljning
2009-06-18, 09:42
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kortfattat:

RC = Release Candidate = Beta

Lite fel, RC är en mer färdig version än en beta.

RTM står för Release To Manufacturing och det är väl den versionen som t ex datortillverkare får, vilket i princip betyder en färdig version.
2009-06-18, 10:35
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus

RTM står för Release To Manufacturing och det är väl den versionen som t ex datortillverkare får, vilket i princip betyder en färdig version.

Misstänker att frågeskaparen förstod innebörden av en RC.

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
En release candidate (förkortat RC) eller gammaversion som det också kallas, är ett begrepp som används av vissa programvaruleverantörer (som Microsoft) för en nästan klar version av en programvara. Alla funktioner till den slutliga releasen är med och bara några buggar återstår.

En RC föregås av en betaversion och följs av en slutlig release. Det händer att RC-stadiet hoppas över och att det slutliga programmet släpps efter betaversionen.
2009-06-18, 11:02
Medlem
macka-pärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kortfattat:

Om nu de stora massorna får köpa 7:an den 22 oktober, när släpps i så fall 7:an som RTM? Skall vi gissa på 1 augusti? Det skulle motsvara den period mellan RTM och publikt släpp som gällde för Vista (8 nov - 30 jan).
2009-06-18, 11:04
Medlem
Anteuss avatar
Någon som testat nya 7260 (omgjord vhd tror jag)?
2009-06-18, 11:50
Medlem
LionKing75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus

Tack för alla svar.

Klantigt av mig att inte kolla upp på Wiki innan jag kastade ut frågan...
2009-06-18, 15:06
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macka-pär
Om nu de stora massorna får köpa 7:an den 22 oktober, när släpps i så fall 7:an som RTM? Skall vi gissa på 1 augusti? Det skulle motsvara den period mellan RTM och publikt släpp som gällde för Vista (8 nov - 30 jan).

Jag har hört nåt om juni-juli, var nog inga säkra uppgifter dock

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in