2009-06-17, 22:00
Medlem
hollos avatar
Låter väldigt konstigt, men efter att jag installerade mitt nya m-audio fasttrack idag så har alla låtar sänkts ett helt tonsteg när jag spelar upp dom i t.ex. winamp. Hur har det blivit så och hur ändrar man det?
Citera
2009-06-17, 22:02
Medlem
Uschers avatar
Hur fan kan du höra det?
Citera
2009-06-17, 22:26
Medlem
hollos avatar
Skulle inte du höra om en låt du hört 100 gånger plötsligt blev mörkare?
Sen spelar jag gitarr också och helt plötsligt så var en standardstämd låt nedstämd.
Citera
2009-06-17, 23:23
Medlem
x0ms avatar
köp en ISO-box. tar bort ev. brus och sänker basen lite.
Citera
2009-06-17, 23:29
Medlem
DoDaDas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uscher
Hur fan kan du höra det?

Ha Ha! Idiot...

Citat:
Ursprungligen postat av hollo
Låter väldigt konstigt, men efter att jag installerade mitt nya m-audio fasttrack idag så har alla låtar sänkts ett helt tonsteg när jag spelar upp dom i t.ex. winamp. Hur har det blivit så och hur ändrar man det?

En tanke är att du avinstallerar alla drivrutiner, startar om datorn och installerar om dem igen.
Citera
2009-06-17, 23:56
Medlem
Men vänta nu ?

Att tonhöjden sänks kan inte stämma, möjligtvis att låten går lite långsammare och därmed en tvärtomsmurfeffekt dvs låter går långsammare och då blir det lägre i tonhöjd. Som när en LP skiva går långsammare.

Är det så ? då kan du ge dig på att det är drivrutinsknas eller krockar med gamla ljudkortet, avinstallera det om det är inbyggt i moderkortet så avakivera det i bios.
Citera
2009-06-18, 20:22
Medlem
hollos avatar
Grejen är att jag har en jävla Compaq så det var ingen enkel grej att installera det interna ljudkortet.

Sen har det uppstått ett nytt problem: det har fuckat upp grafikkortet så alla inställningar med brightness, gamma osv har nollställts så alla filmer jag ser på är mörka och kruppade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in