2009-06-17, 21:14
Medlem
Reflexivitets avatar
Läste Riksförbundet Narkotikafritt Samhälles tidning Narkotikafrågan på biblioteket för några dagar sedan. Där fick även sponsorer ha med reklamloggar för att visa att de stöder riksförbundet ekonomiskt. En av dessa var OLW.

OLW stöder alltså en repressiv narkotikapolitik som motsätter sig harm reduction och evidensbaserad forskning.

Jag uppmanar er därför att bojkotta OLWs chips när ni får munchies. Varför stöda ett chipsföretag som inte vill att ni ska få röka, ser er alla som missbrukare och vill att ni ska straffas?

På detta sätt kan vi utöva konsumentmakt och visa OLW att deras populistiska beslut att stöda kriget mot cannabisbrukarna kan slå tillbaka mot dem själva.
Citera
2009-06-17, 21:16
Medlem
SunshineBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reflexivitet
Läste Riksförbundet Narkotikafritt Samhälles tidning Narkotikafrågan på biblioteket för några dagar sedan. Där fick även sponsorer ha med reklamloggar för att visa att de stöder riksförbundet ekonomiskt. En av dessa var OLW.

OLW stöder alltså en repressiv narkotikapolitik som motsätter sig harm reduction och evidensbaserad forskning.

Jag uppmanar er därför att bojkotta OLWs chips när ni får munchies. Varför stöda ett chipsföretag som inte vill att ni ska få röka, ser er alla som missbrukare och vill att ni ska straffas?

På detta sätt kan vi utöva konsumentmakt och visa OLW att deras populistiska beslut att stöda kriget mot cannabisbrukarna kan slå tillbaka mot dem själva.

Jag är på.
Citera
2009-06-17, 21:19
Medlem
LovePains avatar
skit chips ändå, har nog aldrig köpt en påse, men det är väl bra PR för skolbarn, bojkott.
Citera
2009-06-17, 21:20
Medlem
Det blir fan svårt de har ju OLW's Svenska Naturchips.
Citera
2009-06-17, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markinus.

Köp Estrella, ta med påsen ut i skogen... Lämna påsen där under ett par dagar. VOILA! Naturchips!
Citera
2009-06-17, 21:27
Medlem
Voldos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavva
Köp Estrella, ta med påsen ut i skogen... Lämna påsen där under ett par dagar. VOILA! Naturchips!

Haahahah!

F.ö är jag på, Estrella är 10x godare.
Citera
2009-06-17, 21:27
Citat:
Ursprungligen postat av markinus.

Menar du Svenska Lantchips eller är det några helt random naturchips du snackar om? Annars kan det bli knivigt
Citera
2009-06-17, 21:28
Medlem
A-Hs avatar
Ja där gjorde OLW bort sig totalt.
Citera
2009-06-17, 21:29
Medlem
naganof2s avatar
Ehh fan jag är på me ! no more olw
Citera
2009-06-17, 21:29
Medlem
lugna ner digs avatar
Nä fyfan.. jag som har käkat OLW grillchips, dillchips, ostbågar och någon mer när jag haft munchies..

Känner mig lurad.
Citera
2009-06-17, 21:30
Medlem
brianmolkos avatar
gör på annat sätt
Citera
2009-06-17, 21:35
Medlem
Voldos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko