Men hallå!
Har ni inte glömt det (näst) viktigaste?
"Jan Guillou bröt ihop under TV-inspelning"
precis som med att "rasa" så har man ju en inre bild av hur det hela går till. Fast i själva verket är det väl nåt i den här stilen
JG: Näeh jag fixar inte det här alltså, jag har sån diarré idag. Kan vi skjuta på inspelningen till i morgon?
Programledare: Jo, det är lugnt.
AB-reporter (smyger i kulisserna): Aha, aha, aha, scoop på min ära!
...själv hatar jag dom ständigt återkommande färdiga reportagen som ligger färdiga i arkivet vid eventuellt bortfall av dokusåpaskandaler..., typ:
-Fästingplågan (återkommer minst 1-2 gånger per år)
-Så har svenska kvinnor sex/ Svenska kvinnor om sin otrohet..." Lena 23..."(ofta på löpet på söndagar...gärna i kombination med "EXRA BILAGA") Varför aldrig Kurdiska, Danska eller Iranska kvinnor, varför skriva "svenska" kvinnor?
-Så fick Hasse 47 håret tillbaka
-Så gick Berit 38 ner 55 kg på 46 veckor
-Bästa mobiltelefonerna (någon på redaktionens unge ville ha nya mobiler, så dom fick utgöra en "professionell" testpanel....det funkar så!!!)
Köper folk skiten??..en del tror att ett ord är sant för att det står med tryckta ord, dom verkar ibland inte fatta att det är en PERSON med egenintressen som skrivit skiten, givetvis filtrerat genom en säljhungrig red./ansv.utg...allt är förvanskat, vinklat, ihopdiktat...arrangerade bilder osv...
Tänk själv, när du vetat detaljer om ngt som beskrivits i en artikel, har det stämt? Troligtvis inte! Det är samma "faktafel" och lögner(!) i artikeln bredvid!!! De är inget annat än försäljare. "DOM" har inget intresse av opinionsspegling!