• 1
  • 2
2009-07-08, 12:25
Medlem
Bob-Dylans avatar
www.lfv.se/fpc om man nu kan dechiffrera koderna så har man det mesta exakta vädret man kan få
Citera
2009-07-12, 19:21
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htdg
Jag brukar kolla på SMHI.se. Det är väl därifrån alla svenska program och tidningar får sina rapporter?

Nej, svenska tidningar köper sina prognoser från olika företag. Den drivande kraften bakom val av leverantör är med största sannolikhet priset.

En annan ny vädertjänst är SVTs nya med tiodygnsprognoser för städer runt hela världen, tydligen får de sin data från Storm Weather Center i Norge.
Citera
2010-05-18, 22:42
Medlem
JoThns avatar
Jag använder personligen alltid www.dmi.dk , vet inte varför..
Citera
2010-05-20, 17:47
Medlem
Är det bara jag som tycker att samtliga vädersajter har varit ovanligt dåliga på sistone? Jag har det senaste halvåret kollat dagligen på Yr, SMHI, klart.se samt SVTs Rapport och det är inte ovanligt att de till och med skiftar prognoser under pågående dag. De har mer fel än vad jag föreställer mig att de borde ha. Har det alltid varit såhär eller är det bara för att jag har blivit mer uppmärksam?
Citera
2010-05-20, 21:44
Medlem
T.ex. så såg jag nyss att morgondagens prognos under dagen har ändrats på både yr, klart.se och smhi. Ganska omfattande.
Citera
2014-06-03, 16:17
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fromseedtoweed
T.ex. så såg jag nyss att morgondagens prognos under dagen har ändrats på både yr, klart.se och smhi. Ganska omfattande.

Klart.se ska man inte lita på överhuvudtaget. De skiftar som du säger prognoser hela tiden (men det gör ju iofs SMHI också ofta). En gång när jag gick in på klart.se framgick det att det skulle åska en hel natt, från 20.00 på kvällen till 07-08-00 på morgonen. Det enda jag hörde var en enda svag avlägsen åskknall runt kl. 2-3 på natten, mer än så blev det inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in