Citat:
Ursprungligen postat av Krokodildon
Jaså du går på Juridicum? Ser det fortfarande ut som en Finlandsfärja? Kan tänka mig att du får nog av sådana där fasoner där... Har jobbat som dörrvakt i Lund och killar med ståkrage, timberlandkängor, Canadian Geek-jacka och vaxad ekonom-man är de som alltid kommer in sist, det kan jag säga. Hur mycket rika brats de än är så brukar de nämligen tjafsa om inträdet är 40:- och försöka komma in gratis, medan fulla och fattiga humaniorastudenter betalar och håller käft. Teknologer vill ju bara supa, så de betalar de med.
- Vilket idiotiskt bettende av dig. Du skulle aldrig klara mer än en vecka som vakt på Stureplan.
Vilka tror du spenderar mest pengar? Fattiga studenter som betalar inträdet samt en öl? Eller bratsen som drar in helrör och skumpa?!
Eftersom bratsen snart ska lägga ner flera tusen på skumpa o helrör så kanske de inte känner för att betala inträde. Det brukar gå till så. Så, ett tips: Lägg ner sossementaliteten och prioritera de kunder som lägger ner mest pengar.
Citat:
Anyway, ett tillägg: Tydligen så anser riktigt gamla människor att "Ni"-tilltalet är lite grann nedlåtande, som om man vill ta avstånd från vederbörande. Därför så anser de som verkligen varit med på den tiden då man sa "Ni" att det inte är så bra att det håller på att komma tillbaka.
- Kanske för att i detta sosseland så är det så förvrängt att man uppfattar det som nedlåtande för att alla ska vara jämlika...
Citat:
Om du tycker att de engelsktalande delarna av världen är "finare" och bättre på tilltal Westling, så tycker jag att du ska prova de tysktalande. En person med doktorsexamen tilltalas på engelska i allmänhet med "Dr." i engelska, medan man i Tyskland går så långt som att tilltala vederbörande "Herr Doktor", alltså ännu bättre!
- Oj oj. Våra germanska bröder är alltså ännu bättre. Därmed har jag bytt inspirationskälla.