2009-06-17, 08:39
Bannlyst
... nämligen döden. Denna livets allra viktigaste händelse och oundviklig för alla hög som låg. Ingen undgår det så det borde beröra många och att ju fler människor desto fler synvinklar får vi.
Citera
2009-06-17, 08:41
Medlem
Squalos avatar
Det känns inte så relevant.

Dessutom tror jag inte Flashback satsar på att bli årets fjortisforum 2009.
Citera
2009-06-17, 08:53
Medlem
CravenKittens avatar
Förutom det Squalo sade (som jag håller med till 100% med) så har du filosofi-forumet eller de olika religionsforumen. Där kan du filosofera om hur du tror att det är.
Citera
2009-06-17, 09:03
Medlem
micaeles avatar
Filosofiforumet torde räcka gott för den typen av diskussioner. Näppeligen fylls en hel avdelning med trådar om ond bråd död och annat tillhörande kul.

Fundera på vilka inriktningar du vill ha på frågeställningar om döden och placera där det passar bäst. Sexlekar med möjlig dödlig utgång? AltSex. Rädsla inför döden? Psykologi eller psykakuten. Allmänt chatter om liv efter döden? Laidback. Religiöst trams om himmel och helvete? Religion.
Citera
2009-06-17, 19:38
Medlem
A-Hs avatar
I filosofi-forat diskuteras döden flitigt.
Citera
2009-06-18, 19:59
Medlem
Hovslättsmannens avatar
En forumdel om sjävla födseln skulle väl också kunna vara bra? Man kan vilja diskutera olika aspekter av sin egen födsel.
Citera
2009-06-18, 20:09
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
En forumdel om sjävla födseln skulle väl också kunna vara bra? Man kan vilja diskutera olika aspekter av sin egen födsel.
Isf måste man, av diskrimineringsskäl, införa 0-årsgräns på just det forumet.
Citera
2009-06-18, 20:24
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen

Barn och familj funkar för sådant som graviditet, förlossning etc.

Är diskussionen mer av filosofiskt slag så är det väl återigen Filosofiforumet det passar i.

Annars är det som alltid!
Vill man ha ett delforum för döden (eller födseln) så får man visa att det finns tillräckligt med underlag för ett eget delforum.
Citera
2009-06-18, 22:16
Medlem
Harald.Nyborgs avatar
Nåja, jag anser att om TS lyckas dra ihop de 30 trådar som väl är grunden för att visa att det finns ett behov av en sån avdelning så varför inte.. Gillar dock nuvarande uppdelning, man lägger helt sonika sin tråd där den passar bäst beroende på vad man vill diskutera..
Citera
2009-06-19, 00:52
Medlem
A-Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Nyborg
Nåja, jag anser att om TS lyckas dra ihop de 30 trådar som väl är grunden för att visa att det finns ett behov av en sån avdelning så varför inte.. Gillar dock nuvarande uppdelning, man lägger helt sonika sin tråd där den passar bäst beroende på vad man vill diskutera..

hm....

https://www.flashback.org/sok/d%C3%B6den
Citera
2009-06-19, 11:26
Medlem
Harald.Nyborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-H
hm....

https://www.flashback.org/sok/d%C3%B6den

Ja, men min poäng var såklart att döden diskuteras ur olika perspektiv i de olika forumsdelarna redan.. Inte allmängiltigt..
Citera
2009-06-19, 14:27
Medlem
A-Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Nyborg
Ja, men min poäng var såklart att döden diskuteras ur olika perspektiv i de olika forumsdelarna redan.. Inte allmängiltigt..

Jovisst, men det finns mer än trettio trådar som tar upp döden som ämne så nog finns där matriell om man nu vill starta en sådan del.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in