Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-06-16, 19:35
Medlem
Har varit inne och tagit bort windowsljud men fortfarande ligger det ett irriterande SSSSSTTTT-ljud som visar sig lite då och då. Låter som ungefär som det där gemet i Word. Hur tystar jag skiten helt?

Galenskap närmar sig!!!
Citera
2009-06-16, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Weest
Har varit inne och tagit bort windowsljud men fortfarande ligger det ett irriterande SSSSSTTTT-ljud som visar sig lite då och då. Låter som ungefär som det där gemet i Word. Hur tystar jag skiten helt?

Galenskap närmar sig!!!

Vad för slags ljud är det du tänker på?

Konn
Citera
2009-06-16, 20:00
Medlem
Otroligt svårt att beskriva men det kan komma när som helst och låter lite som SSSSSTTTT. Nu var det längesedan jag hörde gemet i Word men även mina kompisar tycker det låter precis som word-gemet.
Citera
2009-06-17, 10:24
Medlem
Inte någon som har en idé om hur jag ska få bort det. Skrämmer slag på mig när man lyssnar på musik osv.
Citera
2009-06-17, 10:29
Medlem
epost72s avatar
Upplever du att det är kopplat till någon händelse?
Citera
2009-06-17, 10:30
Medlem
Nä, det är det som är så enormt frustrerande - jag kan inte koppla det till någon aktivitet.
Citera
2009-06-17, 10:32
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weest
Nä, det är det som är så enormt frustrerande - jag kan inte koppla det till någon aktivitet.

Förlåt om det eventuellt kommer dumma frågor.
Men har du stängt av högtalarna för att se om det verkligen kommer från dem?
Citera
2009-06-17, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Förlåt om det eventuellt kommer dumma frågor.
Men har du stängt av högtalarna för att se om det verkligen kommer från dem?

Hehe,, jo nog kommer det från högtalarna
Citera
2009-06-17, 10:41
Medlem
Virus/Malware? Har du scannat din dator?
Citera
2009-06-17, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DivisionByZero
Virus/Malware? Har du scannat din dator?

Jepp, kör med avg som scannar datorn en gång om dagen och sen kör jag ad-aware varje dag den med.
Citera
2009-06-17, 12:32
Medlem
epost72s avatar
Då testar vi lite igen kommer ljudet även om du inte gör något alls?

Jag var för ett tag sedan med om att mina numer kasserade högtalare stördes av någonting, ljudet var alltid lika högt oavsett vad volymratten stod på. Och nej det var inte ljudet från en mobiltelefon som ligger nära högtalaren och sänder i detta fall.

Det var högt ljud ungefär som en när man vrider på inställningen på en radio så att kanalen försvinner så att det bara brusar istället.
Citera
2009-06-17, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Då testar vi lite igen kommer ljudet även om du inte gör något alls?

Jag var för ett tag sedan med om att mina numer kasserade högtalare stördes av någonting, ljudet var alltid lika högt oavsett vad volymratten stod på. Och nej det var inte ljudet från en mobiltelefon som ligger nära högtalaren och sänder i detta fall.

Det var högt ljud ungefär som en när man vrider på inställningen på en radio så att kanalen försvinner så att det bara brusar istället.

Det hörs tydligt att det är ett ljud som är framtaget på artificiell väg om man säger. Inte något sprakande från högtalarn eller så och jag har dessutom en nya anläggning sedan två veckor och det hörs fortfarande. När jag stod utan 5.1 ljud hördes det från mina vanliga datorhögtalare som jag använde under tiden nytt system inhandlades. Har alltså hört det från tre källor - min tidigare 5.1, datorhögtalare och nu mitt nya 5.1-system.

Det kommer helt oberoende på om datorn används eller inte.

Men det är inte så ofta det låter, kanske två tre ggr i timmen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in