2010-03-24, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcJOcke
Nu är jag inte helt säker, men jag har för mig att antingen hittade man karlns kåk helt nedsölad med diverse blod etc, - eller så hade han bränt ner kåken och på så sätt röjt alla bevis. Det lutar åt det senaste. Hur som helst så var det gubben Polisen misstänkte, men utan ordentliga bevis. Det var iallafall något med kåken inblandat i historian, och som föregående postare skrev så skall det ha varit en märklig man. Har något i bakhuvudet om att han kanske fick vissa inofficiella besök av diverse konstaplar efter mordet. Men detta kan vara nått jag drömt.

Som sagt, återkommer med mer info.

Eftersom han inte blev dömd, kan det aldrig bli mer än spekulationer. Hans empati var störd redan under ungdomen.
När ni är i området, finns en lika ful jäkel att starta en tråd om. Misstänkta mordbränder osv. Jordgubbar är ett bra ord.
Citera
2010-03-24, 22:12
Medlem
Skaraborg2s avatar
Aldrig mera än spekulationer.

Citat:
Ursprungligen postat av tassie
Eftersom han inte blev dömd, kan det aldrig bli mer än spekulationer. Hans empati var störd redan under ungdomen.
När ni är i området, finns en lika ful jäkel att starta en tråd om. Misstänkta mordbränder osv. Jordgubbar är ett bra ord.

Ett intressant fall är verkligen mordet på Rita Andersson. Uppenbarligen var hon mycket rädd den senaste tiden innan hon blev mördad.

Nej just det! Aldrig mer än spekulationer.
Citera
2010-03-27, 19:52
Medlem
mcJOckes avatar
Nu har jag hört lite. Gubben dömdes som sagt aldrig - men jag kan förstå att man misstänkte honom. Han hade också en son (ett par år äldre än Rita och som även han bodde på gården) som även han misstänktes. Några bevis för att det var Allan fanns ju som sagt inte då, men jag kan tänka mig att OM mordet skett nu så hade han säkerligen fälts med hjälp av DNA.
Som jag hade svaga minnesbilder av så brann gården ner strax efter mordet - så även deras bil. En olyklig omständighet kanske, mne jag kan förstå att man som polis genast fattade misstankar. Gubben fick sitta i häkte ett bra tag och man körde utnötningsmetoden - något som dock inte fungerade.
Det sägs dock att gubben på sin dödsbädd erkänt att han hade något med mordet att göra. Men detta är bara rykten och hur vida det är sant kan inte jag spekulera i.
Gubben var mycket äldre än henne, som enligt min källa var en vacker mycket yngre dam. Dom syntes ofta i sin flotta bil och gården han ägde användes till någon slags lägeraktivitet för idrottsungdomar. Men att allt inte stod rätt till i deras förhållande förstod många.
Citera
2010-03-27, 20:39
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mycket intressant information.

Citat:
Ursprungligen postat av mcJOcke
Nu har jag hört lite. Gubben dömdes som sagt aldrig - men jag kan förstå att man misstänkte honom. Han hade också en son (ett par år äldre än Rita och som även han bodde på gården) som även han misstänktes. Några bevis för att det var Allan fanns ju som sagt inte då, men jag kan tänka mig att OM mordet skett nu så hade han säkerligen fälts med hjälp av DNA.
Som jag hade svaga minnesbilder av så brann gården ner strax efter mordet - så även deras bil. En olyklig omständighet kanske, mne jag kan förstå att man som polis genast fattade misstankar. Gubben fick sitta i häkte ett bra tag och man körde utnötningsmetoden - något som dock inte fungerade.
Det sägs dock att gubben på sin dödsbädd erkänt att han hade något med mordet att göra. Men detta är bara rykten och hur vida det är sant kan inte jag spekulera i.
Gubben var mycket äldre än henne, som enligt min källa var en vacker mycket yngre dam. Dom syntes ofta i sin flotta bil och gården han ägde användes till någon slags lägeraktivitet för idrottsungdomar. Men att allt inte stod rätt till i deras förhållande förstod många.

Stort tack igen mcJOcke för denna mycket intressanta information.

Ja i dag hade det säkert blivit svårare att klara sig med tanke på DNA. Tyvärr fanns ju inte detta 1971.
Citera
2010-03-28, 15:33
Medlem
Ja, det är ett "brännbart" område. Fler bränder, med misstanke, utan dom. Bra förtjänst iaf.
Citera
2010-03-28, 17:14
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Brännbart".

Citat:
Ja, det är ett "brännbart" område. Fler bränder, med misstanke, utan dom. Bra förtjänst iaf.

Jag tolkar ditt inlägg att det har förekommit en hel del bränder i Hällefors med omnejd? Folk klarade sig och fick ut på sina försäkringar.

Ja det har ju förekommit på en mängd ställen i landet.
Citera
2010-03-28, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag tolkar ditt inlägg att det har förekommit en hel del bränder i Hällefors med omnejd? Folk klarade sig och fick ut på sina försäkringar.

Ja det har ju förekommit på en mängd ställen i landet.

Min antydan är intressant på många olika sätt. Visst är det FB, men jag är osäker på vad jag får skriva. Jag kan PM:a om du vill ha nåt att göra.

Edit: din låda är full, går inte att skicka privat meddelande.
Senast redigerad av tassie 2010-03-28 kl. 19:03.
Citera
2010-04-02, 14:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
Intressant att få höra mera.

Citat:
Min antydan är intressant på många olika sätt. Visst är det FB, men jag är osäker på vad jag får skriva. Jag kan PM:a om du vill ha nåt att göra.

Edit: din låda är full, går inte att skicka privat meddelande.

Ja det skulle vara intressant att få höra mera vad som sker i dessa trakter. Lådan är tömd.
Citera
2010-04-02, 16:48
Medlem
rotbergs avatar
Citat:
Ja det skulle vara intressant att få höra mera vad som sker i dessa trakter. Lådan är tömd.

Ok, PM sänt.
Citera
2010-04-02, 16:54
Medlem
Blåbärskungens avatar
Hennes sista adress:
Jeppetorp, box 3310
710 60 Grythyttan

distrikt 04, fastighet 77692.
Citera
2010-04-02, 18:38
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ny trådstart?

Tack både Rotberg och Blåbärskungen för denna info. Har också läst PM.

Tror att detta skulle kunna vara en ny intressant trådstart för den som känner sig hågad.

Här i tråden om detta mord hör h*n dock inte hemma. Antar att det inte finns kopplingar mellan denna person och mordet för 39 år sedan.
Citera
2010-04-02, 20:52
Medlem
rotbergs avatar
Citat:
Tack både Rotberg och Blåbärskungen för denna info. Har också läst PM.

Tror att detta skulle kunna vara en ny intressant trådstart för den som känner sig hågad.

Här i tråden om detta mord hör h*n dock inte hemma. Antar att det inte finns kopplingar mellan denna person och mordet för 39 år sedan.

Nej, finns inga kopplingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in