2009-06-16, 12:15
Medlem
Djembes avatar
Snart dags för en vecka i tält. Min fråga är vilken affär som har de bästa matkonserverna i förhållande till utbud och pris. vill även ha rekomendationer på goda konserver som funkar att äta kalla.
Citera
2009-06-16, 12:22
Avslutad
Fiskbullar! Går att få med olika såser, bl.a hummer och dill. Funkar lika bra varma som kalla.
Citera
2009-06-16, 12:27
Medlem
Whitesnakes avatar
Ravioli och tonfisk! Har jag levt på i 2 veckor varje år i 9 år nu under mina festivaler Sen plus lite bröd med räkost på! <3
Citera
2009-06-16, 12:43
Medlem
Bullens pilsnerkorv, kanske inte det mest mättande men den höjer alltid moralen! risgrynsgröt mättar annars bra (om man anser det vara mat). Annars är ravioli och knäckebröd med mjukost på godtagbart om man inte vill värma. Ärtsoppa med bröd borde funka också även om det nog vinner mycket på att värmas.
Citera
2009-06-16, 17:01
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Makrill.
Citera
2009-06-16, 17:10
Medlem
waxizs avatar
inlagd frukt är en höjdare på festival, det knullar i mun

annars är så klart vita bönor en höjdare, finns hur mycket gott som helst bara ta och gå lite vid konservhyllan i butiken så hittar du nog.
Men det viktigaste är fruktkonserver!
Citera
2009-06-17, 00:25
Medlem
Cujos avatar
Varför inte ta med ett trangiakök och koka lite pasta också? Det går fint att värma en konservburk i vattnet ihop med pastan. (pilla bort etiketten) Oftast är det eldningsförbud på campen, men det brukar finnas grillplatser. Allt är så mycket godare varmt.
Citera
2009-06-17, 01:43
Medlem
Mandingos avatar
det slutar ändå alltid med att man står där och äter älgkebab i langos med cevapcici i en thaiwoklåda... ölburkar är vettigare att ta med...

annars bullens, soldatens ärtsoppa, knorrsoppor i tetra går dricka direkt ur paketet, ravioli och köttbullar i gräddsås...
Citera
2009-06-17, 01:59
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandingo
soldatens ärtsoppa

Rekommenderar även jag den. Testade den för några timmar sedan.
Mycket god och trevligt med lite extra fläsk. Dock åt jag den inte kall men det bör nog funka på festival där det inte är så kinkigt med maten.
Citera
2009-06-17, 11:17
Medlem
Djembes avatar
Hade tänkt köpa något att äta ca en gång om dagen. det värsta är ju att man Kommer röka en jävla massa och då kan de va nice att ha massa konserver till hands. förra gången jag va på roskilde brände jag runt 2500 kr på käk

Bullens är ju kanon. Fruktkonserver kan jag tänka mig känns fräscht och gott
på morgonen. fiskbullar lär man ju ta med ett par burkar av också.

Värma på trianga kök är ju så jävla drygt, kommer ihåg hur alla satt där på dom små matlagningsrutorna och trängdes med sina snabbmackaroner.

jordnötter ska jag ta med också, kompakta med mycket energi och sen är det gott till ölen också

Makrill är jävligt nice också så det lär man ju ta ett gäng burkar tillsammans med en wasa havre.

Jaja.... Ingen som vet vilka affärer man ska satsa på när det gäller konserver? Willys tror jag kan vara bra eller öb kanske,
Citera
2009-06-17, 11:19
Medlem
köp heinz mexar bönor.
Citera
2009-06-17, 11:24
Medlem
Generalrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djembe
Jaja.... Ingen som vet vilka affärer man ska satsa på när det gäller konserver? Willys tror jag kan vara bra eller öb kanske,

ÖB har chilicon carne på konserv som är helt ok! Fick bli lunch åt mig några dagar på SRF
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in