2009-06-15, 21:54
Medlem
Hej, har en snabb fråga, om man som jag ska ta ut pengar på en bank (81 000)
behöver man då förboka uttaget?
Måste ha pengarna i näven imorgon ska åka och köpa bil.

Tack på förhand!
Citera
2009-06-15, 22:13
Medlem
micaeles avatar
Måste du ha pengarna i reda cash då? En postväxel kanske fungerar lika bra och kräver inga förbokningar och shit.
Citera
2009-06-15, 22:23
Medlem
Trance_Nations avatar
Funkar inte postväxel som micaele sa så är det tvunget att boka ett urtag ja, Hoss swedbank går gränsen vid 15k iaf
Citera
2009-06-15, 22:55
Medlem
okej, hur lång tid innan måste man boka då? Tror ni inte att man kan få ut pengarna på nån större bank, typ inne i gbg?

tacksam för snabbt svar
Citera
2009-06-15, 23:05
Medlem
81000 kan du nog inte gå in och hämta ut bara sådär. Ring och hör med ditt lokala bankkontor imorgon när de öppnar, ingen här på FB har svar på om just din bank kommer ha så mkt kontanter inne.

Annars är det väl bara att be att få låna bilägarens dator och göra en överföring. Detta är smidigare från båda hållen då bilägaren lär få problem att sätta in de 81000 på banken igen utan att behöva förklara sig vilket kan tyckas vara obekvämt för vissa.

Eller postväxel...

Du glömmer väl inte att pruta på en bil som kostar 81000? Vad är det för bil, årsmodell?
Citera
2009-06-15, 23:09
Medlem
redan prutat ner den till 90k men har redan 10k kontant.
Det är en Mb slk 230. Blir min första bil så vill gärna fixa det här nu
Citera
2009-06-15, 23:13
Medlem
Svenglens avatar
Ta en postväxel det blir färre papper att bära på
Citera
2009-06-15, 23:30
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenglen
Ta en postväxel det blir färre papper att bära på
Och bra mycket säkrare då mottagare finns utfäst på postväxeln, samt att överlåtelser inte längre är godtagbara.
Citera
2009-06-15, 23:33
Medlem
okej, kan någon berätta vad en postväxel är? känner mig helt borta...
Citera
2009-06-15, 23:46
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stork3n
okej, kan någon berätta vad en postväxel är? känner mig helt borta...
En fin snirklig pappersbit som är värd pengar. Du får den från banken, bara att fråga i kassan. Postväxeln ställs ut på en viss mottagare, som blir den enda som kan hämta ut pengarna.
Citera
2009-06-16, 07:34
Medlem
offas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
En fin snirklig pappersbit som är värd pengar. Du får den från banken, bara att fråga i kassan. Postväxeln ställs ut på en viss mottagare, som blir den enda som kan hämta ut pengarna.

Visst ska man væl kunna øverlåta en postvæxel. Hittar ingenting på nætet angående att den MÅSTE vara stælld på en viss person. Rætta mig om jag har fel...
Citera
2009-06-16, 07:52
Medlem
deetees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offa
Visst ska man væl kunna øverlåta en postvæxel. Hittar ingenting på nætet angående att den MÅSTE vara stælld på en viss person. Rætta mig om jag har fel...
Ställer man postväxeln till sig själv så är det inga problem att överlåta den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in