Skaffade ny dator för cirka två veckor sedan och har precis börjat använda den och allt har gått som smort fram tills nu. Bestämde mig för att lösenordslåsa datorn idag. När jag sedan loggade in på datorn gången efter jag lösenordslåst datorn är alla ikoner försvunna från skrivbordet och startmenyn samt det tillhörande blå fältet är också det lika borta. Det enda kommando som datorn svarar på efter att det jag har satt på datorn är ctrl+alt+delete.
Med tanke på att mina datorkunskaper inte når några anmärkningsvärda höjder så har inte jag en aning om vad som orsakar det här.
Vore tacksam om någon mer kompetent människa skulle kunna ge sig på en gissning om vad det kan vara som trilskas.
Kör du verkligen en Mac? Låter som om du kör Windows? Men i aktivitetshanteraren gå till Arkiv>Kör... och sen skriver du "explorer" (utan citattecken).
I vissa fall måste man skriva "explorer.exe" (utan citattecken).
Hade samma problem men sen när jag skrev in explorer löste det sig men varje gång jag startar om datorn måste jag skriva in det igen. Lite irriterande. Hur lösa det här?
du kan kanske blivit smittad av prorat? det kan i alla fall ta bort start knappen kanske mer och avaktivera ditt virus skydd så det inte reagerar
Nja inte det som är problemet. Jag vill ha hjälp med hur man får explorer att köras med en gång när man startar datorn. Nu måste jag starta upp det i aktivitetshanteraren varje gång.