2025-04-24, 08:34
Medlem
Saloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Lizard
Tror ändå det har med Bank-ID att göra, vissa appar funkar andra inte.
Samma problem när jag försöker logga in hos Norwegian, Fondo, Qliro och Morrow

Citat:
Ursprungligen postat av Cuttherope
Går inte logga in på HoistSpar eller MoankBank heller.

Brocc, i appen går däremot att logga in på.

Det är bankidet som hakar upp på något sätt.

Står, försök igen om en stund, i bankid.

Okej. Får hoppas på det.
Jag blir alltid lite nojig när det gäller sånt här.
Tack för era lugnande svar.
Får prova om några timmar igen.
Citera
2025-04-27, 23:35
Medlem
Leabank. Någon mer ?

Tyvärr,
Du kan inte hittas just nu.

Om du har upprättat ett konto eller sökt lån så kan det dröjas någon dag innan du får tillgång. Om du har frågor kan du ta kontakt med vår kundtjänst på telefon: 08 509 285 00 eller epost: kundservice@leabank.se

Lea Bank.
Citera
2025-04-27, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coldinc
Leabank. Någon mer ?

Ja, samma för mig.
Citera
2025-04-28, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coldinc
Leabank. Någon mer ?

Tyvärr,
Du kan inte hittas just nu.

Om du har upprättat ett konto eller sökt lån så kan det dröjas någon dag innan du får tillgång. Om du har frågor kan du ta kontakt med vår kundtjänst på telefon: 08 509 285 00 eller epost: kundservice@leabank.se

Lea Bank.

Har sett detta många gånger hos Lea på sena kvällar. Brukar fungera dagen efteråt på "kontorstid", så jag gissar att att det är någon servertjänst som tenderar att haka upp sig ofta och att Lea bara startar om den på kontorstid istället för att undersöka och fixa problemet på riktigt.
Citera
2025-05-14, 22:19
Medlem
Jag brukar anteckna hur lång tid det tar i praktiken att göra uttag från olika ställen, eftersom de tider de själva anger brukar vara tilltagna med väl stor marginal. Nu ser jag att jag inte har något antecknat om Qred – någon som vet hur lång tid uttag därifrån brukar ta? De anger upp till fem bankdagar i sina villkor, vilket låter som en överdrift.
Citera
2025-05-18, 09:44
Medlem
Hoist höjer lite:

Vi justerar följande sparräntor fr.o.m. 16 maj 2025. Nya sparräntor blir:

• Sparkonto Fast 3 månader 3,00% (+0,05% från 2,95%)
• Sparkonto Fast 6 månader 3,05% (+0,10% från 2,95%)
• Sparkonto Fast 12 månader 3,00% (+0,20% från 2,80%)
Citera
2025-05-21, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vgebler
Jag brukar anteckna hur lång tid det tar i praktiken att göra uttag från olika ställen, eftersom de tider de själva anger brukar vara tilltagna med väl stor marginal. Nu ser jag att jag inte har något antecknat om Qred – någon som vet hur lång tid uttag därifrån brukar ta? De anger upp till fem bankdagar i sina villkor, vilket låter som en överdrift.

I brist på svar kan jag nu svara själv: Ett uttag begärt strax efter midnatt på måndagen gav pengar på mitt konto i Handelsbanken på tisdag eftermiddag. Lite drygt en bankdag att jämföra med de fem bankdagar som angavs i villkoren, alltså.
Citera
2025-05-27, 08:48
Medlem
The-Lizards avatar
Moank höjer sin rörliga ränta.

"Från och med den 2025-05-26 höjer vi räntan på vårt sparkonto Moank Flex med 0,1 procentenheter. Den nya räntan är 2,80 procent."
Citera
2025-05-27, 09:43
Medlem
Citat:

"Från och med den 2025-05-26 höjer vi räntan på vårt sparkonto Moank Flex med 0,1 procentenheter. Den nya räntan är 2,80 procent."
2,85 % på "Flex plus". Ibland har de samma ränta på dem men till och från har Flex plus börjat ha högre ränta i år (har skiljt upp till 0,2 ibland) så har man Moank är det nog smart att byta till den kontotypen. Såvida man nu inte har mindre än 10k att sätta in på kontot då, det verkar vara enda skillnaden (men för så små belopp spelar det å andra sidan ingen roll var man har pengarna).
Citera
2025-05-27, 11:44
Medlem
Enydrions avatar
Citat:

Hade inte läst här så loggade in hos Moank och jag hade tydligen 14k där på rörligt som jag hade glömt, resten var på fast ett år så var väl nån procent högre ränta på det, men den ändrar ju sig inte alls.
Citera
2025-05-27, 22:21
Medlem
Har just nu SBAB och de just nu 1,85%, är det mer troligt att de sjunker mer än att det höjs? Och vilken bank rekommenderar ni, vill ej ha det låst ex antal månader.
Citera
2025-05-27, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurifax1337
Har just nu SBAB och de just nu 1,85%, är det mer troligt att de sjunker mer än att det höjs? Och vilken bank rekommenderar ni, vill ej ha det låst ex antal månader.

Om det är ett rent sparkonto du vill ha (d.v.s. inga krav på räkningsbetalning, betalkort, e.d.) ger Moank just nu 2,85% på ett konto (Flex Plus) med rörlig ränta och fria uttag. Kräver ett minimisaldo på 10000 kr, men annars är det inga konstigheter. Vid uttag kommer pengarna fram 2 bankdagar efter begäran, vilket är bland de långsammare, men trots allt inte så farligt. Har fungerat felfritt för mig, och de brukar ligga bland de högsta då det gäller ränta även om de inte alltid ligger allra högst.

Jag har också pengar hos Bank Norwegian, som också ger 2,85%, men bara har sex fria uttag per år. Här verkar pengarna komma fram nästa bankdag när uttaget görs sent på förmiddagen (senaste noteringen från igår). Möjligen kan de komma fram samma dag om uttaget görs väldigt tidigt på dygnet – har en anteckning som tyder på det, men den är tio år gammal, så det kan ha ändrats.

SBAB har jag inga erfarenheter av då det gäller sparkonton, men tror inte de brukar ligga så bra till då det gäller räntorna.
Senast redigerad av vgebler 2025-05-27 kl. 23:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in