Citat:
Ursprungligen postat av
Lurifax1337
Har just nu SBAB och de just nu 1,85%, är det mer troligt att de sjunker mer än att det höjs? Och vilken bank rekommenderar ni, vill ej ha det låst ex antal månader.
Om det är ett rent sparkonto du vill ha (d.v.s. inga krav på räkningsbetalning, betalkort, e.d.) ger Moank just nu 2,85% på ett konto (Flex Plus) med rörlig ränta och fria uttag. Kräver ett minimisaldo på 10000 kr, men annars är det inga konstigheter. Vid uttag kommer pengarna fram 2 bankdagar efter begäran, vilket är bland de långsammare, men trots allt inte så farligt. Har fungerat felfritt för mig, och de brukar ligga bland de högsta då det gäller ränta även om de inte alltid ligger allra högst.
Jag har också pengar hos Bank Norwegian, som också ger 2,85%, men bara har sex fria uttag per år. Här verkar pengarna komma fram nästa bankdag när uttaget görs sent på förmiddagen (senaste noteringen från igår). Möjligen kan de komma fram samma dag om uttaget görs väldigt tidigt på dygnet – har en anteckning som tyder på det, men den är tio år gammal, så det kan ha ändrats.
SBAB har jag inga erfarenheter av då det gäller sparkonton, men tror inte de brukar ligga så bra till då det gäller räntorna.