2014-09-24, 18:16
Medlem
Vilsens avatar
Finns det ingen bank som erbjuder 3 eller 6-månaders låsning? Inte bara för att få högre ränta, utan även så att man kan få behålla räntan längre när de sänker?
De få som har det har för dålig ränta för att det ska vara värt besväret, eller så har de andra brister.
Citera
2014-09-25, 15:22
Medlem
Chopin1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0553
Om jag bara kunde välja en aktör, och baserade valet på villkor, teknisk lösning och historisk ränta, så skulle mitt val också bli Hoist.

Från 1a oktober ser Norwegian för tillfället ut att komma att ligga bäst till för obundet. Jag tror dock, som jag skrev i tidigare inlägg, att det är en ny sänkningsrunda på gång med GE och Hoist i spetsen. Om så är fallet skulle det inte överraska mig om Hoist ligger åtminstone topp tre när sänkningarna gått varvet runt.
Man kanske skulle anamma din strategi välja Hoist och lägga mindre energi på detta...

Om jag nu har satt in pengar på ett Fast-konto hos Hoist innan ränteförändringen, kan jag fortfarande, låt oss säga nästa år, sätta in pengar på det konto och få samma ränta trots att ränteförändringen har skett? Jag har nämligen pengar på Fast 36 3,10 % och vill nästa år (januari 2015 närmare bestämt) sätta in mer pengar just på det kontot med förhoppning om att få den räntan.
Citera
2014-09-25, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chopin1
Om jag nu har satt in pengar på ett Fast-konto hos Hoist innan ränteförändringen, kan jag fortfarande, låt oss säga nästa år, sätta in pengar på det konto och få samma ränta trots att ränteförändringen har skett? Jag har nämligen pengar på Fast 36 3,10 % och vill nästa år (januari 2015 närmare bestämt) sätta in mer pengar just på det kontot med förhoppning om att få den räntan.
Nej
Endast en insättning tillåts per bundet konto hos Hoist
Citera
2014-09-25, 23:37
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Från 1a oktober ser Norwegian för tillfället ut att komma att ligga bäst till för obundet.

njet... norwegian sänker till 1,7% från 1 okt

undrar om jag ska kolla upp mina konton snart för ommöblering?

Håller de på så här ett tag till så får det bli madrassen igen...
Senast redigerad av Enydrion 2014-09-25 kl. 23:40.
Citera
2014-09-26, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
njet... norwegian sänker till 1,7% från 1 okt

undrar om jag ska kolla upp mina konton snart för ommöblering?

Håller de på så här ett tag till så får det bli madrassen igen...
Jag fick ett mail i går ang detta. Ingen direkt framförhållning. Orkar inte kolla kontovillkoren, men tre bankdagars horisont, seriöst!?
Citera
2014-09-27, 10:01
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FillilutteN2
För er som läser och har samma fundering så ringde jag supporten precis.
Han sa att man tar först ut de pengar man har på sparkontot, sedan mailar man dem och säger att man vill avsluta kontot och få räntan utbetalad. Sen får man mail när detta är gjort och då tar man ut dem pengarna och sedan avslutas kontot.

tack för denna info, lär nog följa instruktionen... (Norwegian) då jag aldrig lär använda dem igen = svartlistad hos mig
Citera
2014-09-27, 22:50
Medlem
Chopin1s avatar
Citat:
Nej
Endast en insättning tillåts per bundet konto hos Hoist

Det vet jag och det var just den enstaka insättningen min fråga gällde. Om jag nu nästa år bestämmer mig för att sätta in pengar på mitt Fast 36 3,10 % konto, där jag redan har pengar sedan tidigare: Vad för ränta får jag på den andra insättningen? Kommer jag att fortfarande få 3,10 % eftersom det kontot är aktivt, trots ränteändringen som precis ägde rum, eller kommer jag att eventuellt få räntesatsen 2,50 % eftersom att andra insättningen skedde efter ränteändringen?
Citera
2014-09-28, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chopin1
Det vet jag och det var just den enstaka insättningen min fråga gällde. Om jag nu nästa år bestämmer mig för att sätta in pengar på mitt Fast 36 3,10 % konto, där jag redan har pengar sedan tidigare: Vad för ränta får jag på den andra insättningen? Kommer jag att fortfarande få 3,10 % eftersom det kontot är aktivt, trots ränteändringen som precis ägde rum, eller kommer jag att eventuellt få räntesatsen 2,50 % eftersom att andra insättningen skedde efter ränteändringen?
Eftersom du har kapital på kontot så har du ju redan gjort en insättning på ditt konto och kan inte göra fler insättningar på det kontot.
Vill du binda mer kapital så måste du öppna ytterligare konto, så fungerar fasta sparkonton.
Senast redigerad av Arial 2014-09-28 kl. 01:26.
Citera
2014-09-28, 22:22
Medlem
Chopin1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arial
Eftersom du har kapital på kontot så har du ju redan gjort en insättning på ditt konto och kan inte göra fler insättningar på det kontot.
Vill du binda mer kapital så måste du öppna ytterligare konto, så fungerar fasta sparkonton.

Jag trodde inte att den första insättningen räknades. Tack för svar.
Citera
2014-10-06, 03:12
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Om jag bara kunde välja en aktör, och baserade valet på villkor, teknisk lösning och historisk ränta, så skulle mitt val också bli Hoist.

Från 1a oktober ser Norwegian för tillfället ut att komma att ligga bäst till för obundet. Jag tror dock, som jag skrev i tidigare inlägg, att det är en ny sänkningsrunda på gång med GE och Hoist i spetsen. Om så är fallet skulle det inte överraska mig om Hoist ligger åtminstone topp tre när sänkningarna gått varvet runt.
Man kanske skulle anamma din strategi välja Hoist och lägga mindre energi på detta...

Santander har 1,90 obundet.
Citera
2014-10-06, 15:08
Medlem
flingborrs avatar
Nån med erfarenhet av Santander? 1.9% obundet är bra.
Citera
2014-10-06, 15:11
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flingborr
Nån med erfarenhet av Santander? 1.9% obundet är bra.
Ja, det har fungerat felfritt. Har haft lite sparande där i nästan ett år nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in