2013-11-08, 14:30
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luwan
Aktier:

Handelsbanken B 25%
Industrivärden C 25%
Investor A 25%
Skanska B 25%

Kikar även på Ratos, Latour och Castellum för tillfället

Fonder:
Avanza Zero
Spiltan aktiefond Investmentbolag
Danske Invest Global Index
Swedbank Robur Index Asien

Bra portfölj! En av de vettigare jag sett här!
Citera
2013-11-08, 14:31
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

Saknas det inte något?
Citera
2013-11-08, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Saknas det inte något?

Google
Citera
2013-11-08, 14:44
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrimpey
Google

Just det!!
Citera
2013-11-08, 15:07
Medlem
Citat:
Just det!!

Google hade inte suttit fel men känns som jag är några år för sent att hoppa på det tåget

Är absolut intresserad av utländska bolag men vill först bygga upp en portfölj av svenska bolag. Finns tyvärr inte många prisvärda alternativ här heller just nu
Citera
2013-11-08, 15:38
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Google hade inte suttit fel men känns som jag är några år för sent att hoppa på det tåget

Varför skulle du vara sent ute? Google är en relativt ny aktie som släpptes 2004. Det finns nog mer att hämta där ska du se, om du ligger lång som jag.

Citat:
Är absolut intresserad av utländska bolag men vill först bygga upp en portfölj av svenska bolag. Finns tyvärr inte många prisvärda alternativ här heller just nu

Det tycker man aldrig oavsett börsläge, men det är klart att det finns några guldkorn. Du sitter redan på bra alternativ tycker jag.
Citera
2013-11-08, 15:43
Medlem
Citat:

Jag kontrar Kurtan med att du borde köpa Transcom. Sätt in en order på 1.13 och hoppas den går igenom.
Citera
2013-11-08, 15:48
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liketed
Jag kontrar Kurtan med att du borde köpa Transcom. Sätt in en order på 1.13 och hoppas den går igenom.

Google mot en sjunkbomb till företag som håller på med telemarketing... jag vet vad jag skulle välja iaf.
Citera
2013-11-08, 15:49
Medlem
Citat:

Lika bra att köpa en indexfond då.
Citera
2013-11-08, 15:53
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorkenSture

Det har han ju redan, men inga fel på det heller egentligen. Indexfonder har ju helt outperformat vanliga dyrare alternativ till fonder.

Investmentbolagfonden tror jag är ett mycket bra köp.
Citera
2013-11-08, 16:17
Medlem
Hur kan någon av de fyra största bankerna i Sverige vara bra att ha i sin portfölj? Kan någon snälla motivera det, enligt mig är det ren och skär idioti.
Citera
2013-11-08, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorkenSture

Du tänker på Industrivärden och Investor innehaven?

Eftersom jag är ny på aktiemarknaden vill jag till en början ha en ganska stor riskspridning vilket är anledning till fokus på investmentbolagen.

Jag har ju tänkt bygga upp min portfölj till en 8(1 ny aktie i månaden 12-15000 kr inköp) innehav av enskilda aktier i olika branscher.

Egentligen hade en indexfond som avanza zero säkert räckt gott och väl just nu men jag är lite för otålig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in