2009-06-14, 20:11
Medlem
DanteAlighieris avatar
Borde vi inte vi flashbackare lobba för att ordet "flashbacka" ska komma in i SAOL?

Flashbacka - Aktivt spendera tid på flashback.info

Vad tror ni?
Citera
2009-06-14, 20:17
Medlem
Ajleckzs avatar
Haha skulle vara kul och se!
Citera
2009-06-14, 20:22
Medlem
ZloHs avatar
Värt ett försök
Citera
2009-06-14, 20:43
Medlem
Toshans avatar
Verkar som en kul grej Frågan är hur vi ska lobba. Nämna ordet ofta för de vi känner och på internet och hoppas på att de sprider det vidare?
Citera
2009-06-14, 20:44
Medlem
fuskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toshan
Verkar som en kul grej Frågan är hur vi ska lobba. Nämna ordet ofta för de vi känner och på internet och hoppas på att de sprider det vidare?
Jo, det blir svårt. Men tillsammans kan vi göra det!

Edit: Jag flashbackar varje dag
Citera
2009-06-14, 20:50
Medlem
enstorstarks avatar
Ordet flashbacka använder man ju dagligen
Brukar hända att jag säger "flashbacka" istället för att säga "googla". På flashback kan man hitta allt!
Citera
2009-06-14, 21:15
Medlem
micaeles avatar
Ja, varför inte? Om googla kan bli ett vedertaget verb ska också flashbacka bli det!
Citera
2009-06-14, 21:32
Medlem
chrguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Borde vi inte vi flashbackare lobba för att ordet "flashbacka" ska komma in i SAOL?

Flashbacka - Aktivt spendera tid på flashback.info

Vad tror ni?

Låter som en kul idé, gäller bara att komma på ett bra sätt att få uttrycker att växa.

Jag brukar till och med säga att jag FB:ar till mina polare, för att förkorta det lite
Citera
2009-06-14, 21:35
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrgus
Låter som en kul idé, gäller bara att komma på ett bra sätt att få uttrycker att växa.

Jag brukar till och med säga att jag FB:ar till mina polare, för att förkorta det lite

Den allmänna uppfattningen om FB brukar väll vara att det betyder Facebook. Så vi kanske ska hålla oss till flashbacka.

Nu gäller det bara att börja använda det så smått i vardagen. Någon som kanske vill skriva en insändare om det? Man bör då kanske inte fokusera bara på ordet flashbacka utan på flera nya ord som kan tänkas införlivas i SAOL.
Citera
2009-06-14, 21:53
Medlem
NoTruces avatar
Tyvärr tror jag att ordet inte skulle accepteras, med en motivering i stil med "då att vara aktiv på ett forum knappast kan vara något unikt för Flashback, torde ett verb relaterande till denna aktivitet uppvisa verka favoriserande ..." etc.
Citera
2009-06-14, 22:09
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Tyvärr tror jag att ordet inte skulle accepteras, med en motivering i stil med "då att vara aktiv på ett forum knappast kan vara något unikt för Flashback, torde ett verb relaterande till denna aktivitet uppvisa verka favoriserande ..." etc.
Av samma anledning torde väl googla också få sig en smäll?
Citera
2009-06-14, 23:36
Medlem
LiKaShings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enstorstark
Ordet flashbacka använder man ju dagligen
Brukar hända att jag säger "flashbacka" istället för att säga "googla". På flashback kan man hitta allt!
Stör mig som f-n på folk som svarar "men googla istället!" när någon frågar flashback något.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in