Inte helt sällan ser man i tidningar eller TV hur personer med exempelvis muslimsk tro tillåts stå och berätta om olika förslag/krav/önskemål man har gällande valfritt ämne som berör samhällets lagar och regler, skrivna så väl som oskrivna. "Kränkt" har ju också blivit något av ett favoritord i många av dessa artiklar. Ibland kan dessa förslag/krav/önskemål komma via en politiker som tagit på sig att driva frågorna. Det verkar alltså finnas någon slags outtalad regel bland många journalister och politiker att enskilda invandrade idioters förslag/önskemål/krav måste tas på största allvar och frågor ska drivas. Ursvenska idioter får sällan eller aldrig komma till tals med sina idiotförslag på samma sätt, utan där görs en annan (och antagligen oftast helt riktig) bedömning och rensning - de hindras från att göra sig själva till offentligt åtlöje.
Sen slog det mig att man även på I&I ofta slås av hur ofta en enskild individs (oftast en muslim) förslag/önskemål/krav på olika förändringar tas på största allvar av diverse "realister". Den enskilde individens förslag/önskemål/krav generaliseras snabbt och blir ett förslag/önskemål/krav som projiceras på alla muslimer/invandrare. Sen börjar man diskussionen utifrån denna projektion, oavsett hur galet förslaget är - eller kanske man ska säga speciellt om förslaget är galet. Allt som en enskild idiot säger måste tas på största allvar om han/hon är muslim och/eller invandrare. Man lägger ofta även ihop detta nya idiotförslag med andra helt orelaterade gamla idiotförslag från helt andra idioter, för att försöka måla upp en bild av den onde muslimen/invandraren.
Mina frågor blir alltså:
Sen slog det mig att man även på I&I ofta slås av hur ofta en enskild individs (oftast en muslim) förslag/önskemål/krav på olika förändringar tas på största allvar av diverse "realister". Den enskilde individens förslag/önskemål/krav generaliseras snabbt och blir ett förslag/önskemål/krav som projiceras på alla muslimer/invandrare. Sen börjar man diskussionen utifrån denna projektion, oavsett hur galet förslaget är - eller kanske man ska säga speciellt om förslaget är galet. Allt som en enskild idiot säger måste tas på största allvar om han/hon är muslim och/eller invandrare. Man lägger ofta även ihop detta nya idiotförslag med andra helt orelaterade gamla idiotförslag från helt andra idioter, för att försöka måla upp en bild av den onde muslimen/invandraren.
Mina frågor blir alltså:
- Vad är det som gör att idioter tas på allvar bara för att de är exempelvis muslimer, medans de svenska idioterna censureras för sin egen skull?
- Vad är det som gör att du som "realist" väljer att blåsa upp minsta tidningsartikel som ett bevis på muslimernas generella ondska istället för att välja att se det som en enskild individs tokerier?
- Och vilka är egentligen farligare för demokratin, de som kommer med de galna förslagen eller de som faktiskt tar dem på allvar?
Senast redigerad av Kaiser Chief 2009-06-14 kl. 16:24.
Senast redigerad av Kaiser Chief 2009-06-14 kl. 16:24.