2003-11-17, 17:20
Moderator
rancors avatar
Bokus lokus är härmed varnad för brott mot personuppgiftlagen.

http://www2.flashback.info/scandinavia/showpost.php?p=349914&postcount=4

Regelbrott: 11. Var försiktig med personuppgifter.
Citera
2003-11-17, 17:45
Medlem
Boogaloos avatar
Det där borde väl vara preskriberat nu? Var går gränsen egentligen?
Citera
2003-11-17, 18:10
Moderator
rancors avatar
Nej, det togs upp av ljuset från en användare eftersom det uppenbart har hänt saker som gör att det behövde åtgärdas. Här preskriberas inget, gjort är gjort och man får därför räkna med att gamla synder kan komma upp till ytan. Det enda som är beklagligt är att det borde gjorts för längesedan men detta var lätt att missa då orginalinlägget var såpass slarvigt skrivet.
Citera
2003-11-17, 18:56
Medlem
Boogaloos avatar
LadyTiera gav ju johnjohn en varning för ett gammalt inlägg, och när hon upptäckte det så tog hon tillbaka den. Som jag skrev i den tråden så blir det kaos om folk börjar att rota fram gamla postar och kräver varningar och banningar i efterhand.

Ponera att användare X får en varning, och skärper till sig. Tre månader senare hittar någon en post skriven av X innan varningen delades ut. Bannas han då?

Personligen tycker jag att en månads varsel är absolut max för att dela ut en varning. Därmed inte sagt att det är fel att radera inlägg och trådar i efterhand.
Citera
2003-11-17, 19:08
Bannlyst
Håller med Boogaloo.
Någon jävla måtta får det ju vara!
Det är ju precis som om moderatorerna sitter och letar fel.
Sluta upp med tramseriet, läg kraften på nödvändiga ting istället!
Vem fan bryr sig vad en person skrev i Juli 2003!?

/BOozer!!
Citera
2003-11-17, 19:18
Moderator
rancors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOozer
Håller med Boogaloo.
Någon jävla måtta får det ju vara!
Det är ju precis som om moderatorerna sitter och letar fel.
Sluta upp med tramseriet, läg kraften på nödvändiga ting istället!
Vem fan bryr sig vad en person skrev i Juli 2003!?

/BOozer!!
Det är inte så att någon moderator letat upp detta utan det var en ANVÄNDARE som skicka in en rapport till oss ang. detta pga. av att denna flicka fått problem tack vare detta inlägget. Tror inte ens denna personen som är varnad är aktiv på forumet längre men för att reglerna inte skall ifrågasättas MÅSTE vårt handlade vara konsekvent, vi kan inte backa på reglerna för då blir det gnäll att "varför blev han bannad/varnad när inte han blev det".

Så ni kan lugna ner er, vi letar INTE efter gamla inlägg.
Citera
2003-11-17, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rancor
Det är inte så att någon moderator letat upp detta utan det var en ANVÄNDARE som skicka in en rapport till oss ang. detta pga. av att denna flicka fått problem tack vare detta inlägget. Tror inte ens denna personen som är varnad är aktiv på forumet längre men för att reglerna inte skall ifrågasättas MÅSTE vårt handlade vara konsekvent, vi kan inte backa på reglerna för då blir det gnäll att "varför blev han bannad/varnad när inte han blev det".

Aha, ok *puhh*

/BOozer!!
Citera
2003-11-17, 20:03
Medlem
Boogaloos avatar
Citat:

Isåfall så är det helt rätt att gå in och radera, men inte varna den som postade. Innebörden av min post ovan förändras inte av att rapporten från början kommer från en användare.
Citera
2003-11-17, 22:39
Moderator
rancors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boogaloo
Isåfall så är det helt rätt att gå in och radera, men inte varna den som postade. Innebörden av min post ovan förändras inte av att rapporten från början kommer från en användare.
Du har en poäng ang. tidsgränsen. Jag skall ta upp detta i Outlaw för att höra vilken praxis vi skall använda för vad jag vet finns det inte någon sådan regel som hanterar gamla inlägg som vi moderatorer har missat.
Citera
2003-11-17, 23:37
Medlem
Boogaloos avatar
Citat:
Du har en poäng ang. tidsgränsen. Jag skall ta upp detta i Outlaw för att höra vilken praxis vi skall använda för vad jag vet finns det inte någon sådan regel som hanterar gamla inlägg som vi moderatorer har missat.
Bra där. Håll oss uppdaterade!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in