2009-06-14, 11:14
Medlem
rävflickans avatar
Som alltid när det blir sommar och sol så kommer det nya limited editions i mathyllorna. I år har marabou kommit med en sommarsmak i mjölkchokladkakornas sortiment. De har lyckats döpa produkten till Sommar! (var tog fantasin vägen?).

Mjölkchoklad med jordgubbsbitar.

Har inhandlat den på ica och det är frystorkade jordgubbsbitar det handlar om. Tycker den är väldig söt i smaken. Jordgubbarna är ganska goda dock påminner mig bara lite om de jordgubbar som finns i frukostflingor och müsli. När du öppnar chokladen så luktar det jordgubbe i hela rummet efteråt.

Är det en hit? Jag ger den 3 av 5.

Va tycker ni andra om den?
Citera
2009-06-14, 11:22
Medlem
Jodå, väldigt sött och gott.. Men inget slår Marabous helnöt
Sommar! får 4/5
Citera
2009-06-14, 11:24
Medlem
Mandic!s avatar
Den finns att köpa sådär lite överallt, eller? Ska faktiskt köpa den idag och äta.
Citera
2009-06-14, 11:25
Medlem
soptippsbosses avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=931491
Citera
2009-06-14, 11:37
Medlem
rävflickans avatar
Oj! Jag som letade för att se om det redan fanns en tråd om det..
Citera
2009-06-14, 11:43
Medlem
soptippsbosses avatar
Visserligen ligger tråden i ett annat delfora men det är första träffen på sökord Marabou.

Jag får ta och köpa mig en kaka sen när man går till affären och återkomma med utlåtande.
Citera
2009-06-14, 12:09
Medlem
Eztrellas avatar
Jag tyckte namnet var bra, fin förpackning också.

Jag tycker inte om när frukt och bär är blandat med choklad, men den här är riktigt god. 4 toasters av 5 möjliga får den av mig
Citera
2009-06-14, 16:48
Medlem
rävflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soptippsbosse
Visserligen ligger tråden i ett annat delfora men det är första träffen på sökord Marabou.

*suck* Visste det var nåt skumt med den där sökningen... Sökte nog bara inom denna del av forumet..

Citat:
Ursprungligen postat av Eztrella
Jag tycker inte om när frukt och bär är blandat med choklad, men den här är riktigt god.

Personligen är marabous frukt o mandel en höjdare. Dock börjar jag tycka en mörk chokladbit är ett strå vassare än mjölkchoklad över lag. (Vuxenpoäng på det?)

Har nu kommit igenom halva paketet med sommar!-smaken. Är otrolig söt... Klarar bara av några få rutor åt gången innan det blir för mycket. Detta är ovanligt för min del. Är det mer socker i denna sorten jämfört med de andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in