• 1
  • 2
2003-11-18, 14:36
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peakk
T.ex. om du kör Drivecrypt med AES 256-bit/Triple AES 768-bit med SHA 256-bit password hashing så ska du nog klara dig bra.

Drivecrypt kan man ladda ner ifrån http://www.securstar.com/,

"DriveCrypt Plus Pack
Offers AES 256 bit, full disk encryption and pre-boot authentication. Able to protect the entire computer including the operating system, in real time. DCPP also works with the Rainbow and Aladdin USB-Token at a preboot level"
Som sagt, encryptar allt.

Vanliga Drivecrypt skapar containers som man sedan mountar när man bootat upp datorn.

Drivecrypt PP kan vara lite krångligt att installera om man redan har ett OS men om man ska köpa ny dator med ny HD, OS osv kan det vara skoj att köra in.

Btw, det är inte freeware så ni får nog gå ut på DC och leta lite, eller köpa.

Bra program båda två, jag kör Plus Pack, funkar klockrent:-)....
Citera
2003-11-19, 08:00
Medlem
Drivecrypt

Japp, det är ett guldprogram!!!

Dock verkar det omöjligt att flytta en dc-container till en annan plats....
Citera
2003-11-19, 09:46
Medlem
Mja, det finns ett skydd i DC-inställningara,

"Options"
"Disable ".DCV" File Delete protection for this session only"

Jag satt och försökte ta bort containers i åratal, gick inte. Hittade den dära inställningen, den ska nog hjälpa.

*har för mig att det var den iaf *
Citera
2003-11-19, 09:47
Awaiting Email Confirmation
\gros avatar
Här är det Blå använder på jobbet http://www.pointsec.com/solutions/so...s_pointsec.asp
Citera
2003-11-19, 10:52
Medlem
enverhoxha99s avatar
Pointsec är ett utmärkt program, men det används inte av polisen för att undersöka beslagtagna hårddiskar. Det är ett krypteringsprogram, mycket bra sådant oxå, men att använda det för att leta efter "besvärande" information på hårddiskar går nog inte:-)....bra tips dock....Pointsec (jag har testat det) är väl i klass med Drivecrypt och bättre än många andra program som säger sig göra samma sak.
Citera
2003-11-19, 18:30
Awaiting Email Confirmation
duvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Björken
Olagligt att ha det eller?
Nää, absolut inte. Folk får väl surfa runt bäst faan dem vill.
Det jag ville säga var att polisen va ganska kass på att kolla en dator.
Citera
2003-11-19, 23:58
Medlem
hm, om jag kör linux och vill kryptera allt (allt data på alla diskar t.ex?) så mycket som möjligt, vad rekommenderas jag att göra då?
Citera
2003-11-20, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cetex
hm, om jag kör linux och vill kryptera allt (allt data på alla diskar t.ex?) så mycket som möjligt, vad rekommenderas jag att göra då?
antingen tar du ur hårdisken o lägger den i i fickan.. eller så startar du med en diskett med diverse program.. =o)
Citera
2003-11-20, 00:07
Medlem
menade snarare tips på hur jag gör det säkrast, loop mountar en partition genom 3des eller liknande?
Citera
2003-11-20, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cetex
menade snarare tips på hur jag gör det säkrast, loop mountar en partition genom 3des eller liknande?
varför inte skaffa hem en windows application som går att köra i dos läge(som kan kryptera en hel partition) och lägga den på en diskett, & lägga lite kommandon i autoexec.bat? enklare kan d knappast bli..
Citera
2003-11-20, 00:22
Medlem
nu var ju grejen att jag kör gentoo med 2.6.0-test9 kärnan där jag har massa krypteringar inlagda redan, det jag egentligen är ute efter är: vilken kryptering är den säkraste man kan köra? (utan att få alltför stor prestandaförlust), hur krypterar jag lättast hela root partitionen med den krypteringen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in