Citat:
Ursprungligen postat av \gro
nästan varje dag innan jag håller på att somna flyter det in diverse tankar i min huvud som väcker irriterande ångest en liten stund. när den ena tanken flyter iväg så flyter man genast i en annan som ger samma jobbiga spänning i kroppen. dessa ångestväckande tankar är oftast sånt som jag aldrig skulle bry mig om i vanliga fall. det handlar alltså om väldigt små obetydliga saker.
hursomhellst så är det jävligt jobbigt att inte kunna somna och jag vill inte käka några sömnpiller.
dags för digital psykoterapi!
Jag håller med till fullo.
En sak som jag tänker på ibland ofrivilligt när jag ska lägga, och som gör mig mycket ångestladdad, det är att jag tänker på att man någongång ska dö, lämna jorden, inte få leva, bli bortglömd och ligga tre meter under.
Tänker också på att mina föräldrar en dag inte kommer att finnas där, och när den dagen kommer ja, då vet jag inte vad jag tar mig till.
Riktigt tunga tankar som man funderar över just när man ska lägga sig.
Det är därför jag försöker leva efter måtter att kunna göra så mycker som möjligt med mina syskon föräldrar, nära och kära, för man vet aldrig när "den" dagen kommer. Och JA, jag är rädd för att dö.
Jag får ju ångest av att bara skriva det...
/BOozer!!