Jag har fått en ny chef på jobbet.
Ägarna till arbetsplatsenverkade älska honom till en börjanmen jag fick bara en sån skum känsla första gångenjag träffade honom.
Han pratar konstant och jag svararmest "jaha" och lyssnar inte så mycket.
Han är 42 år gammal och min närmaste chef.
Men utav det jag har hört har han bott i england i tio år och arbetat som köksmästare på olika tre, fyra och femstjärniga restauranger och hotell. Han har många olika anekdoter att berätta från dessa ställen.
Hans stora idol är gordon ramsay.
Han har skrivit en bok som heter "En halv citron" som handlar om hur mn tar sig framgenom livet. Den finns inte utgiven ännu dock.
Han har aldrig varit på gotland förut.
Sedan pratatde jag med en fd. kollega och god vän och berättade om denne chef och fick höra att han jobbade på en krog utanför Visby tidigare och precis kommit av ett jobb på gotlandsbåten.
Skumt.
Sedan dricker han kopiöst. Han kan utan vidare be mig ta en dag för hoonom och spendera den med att supa. Han dricker på jobbet också.
Han är väldigt "på" och vill ha bekräftelse hela tiden och är VÄLDIGT social.
Låter det som någonting en amatör kan göra ensnabb analys på skulle jag bli tacksam om någon kunde komma med lite tips på hur jag ska hantera människan och hålla honom på avstånd. Jag vill absolut inte bli indragen i några konfikter eller något annat bråk.
Och, om det låter som en kock någon har träffat på, med ett namn som börjar på Ma.. Skicka ett PM. Skulle behöva lite underlag för att bli avmed honom, i värsta fall.
Ja, alltså, allt han säger är ju lögn. Han har också berättat att han har en villa någonstans i Sverige jag inte kommer ihåg, men han har inte pengar till cigaretter.
Kan drickandet framkalla lögnerna, eller dricker han för att han ljuger eller är de fristående symptom på något helt annat?
Haha, nej, inte alls. Kjell Bergqustist roll var ju skum som fan. Men han var en duktig matlagare och jävligt elak. Den här liraren är grymt snäll, men totalt värdelös i köket.