Ja, på senare tid har min iMac från förra genrationen fått problem med internet. Såväl ethernet som AirPort vägrar fungera, försöker man ansluta med något av dessa så står bara Safari och laddar. Efter ett tag när det konstateras att Safari inte hittar servern så provar jag det där programmet nätverksdiagnos, eller vad det nu heter, men det brukar hänga sig ganska omedelbart efter att man startat det.
Det som är märkligt är att det inte är något fel på någon annan dator, till exempel den macbook jag sitter vid nu fungerar jättesmidigt med AirPort. Även om jag är rätt dålig på datorer drar jag slutsatsen att det är min dator som det är fel på.
Nu kanske jag inte fått med allt som jag borde få med, i så fall är det bara att fråga, men vet någon vad felet kan vara?
För övrigt är jag så jävla trött på datorn nuförtiden. Den hade problem med att starta x antal gånger för något år sedan och då uppdaterade jag skiten till Leopard men det har inte blivit bättre för det. En vacker dag ska jag ta och köpa en sådan dator som jag sitter vid nu, som fungerat jävligt bra i ett år.
Senast redigerad av hoboken 2009-06-12 kl. 23:50.