2009-06-12, 19:35
Medlem
Catastrophias avatar
Jag är så jävla arg och ledsen.
Jägarna och bönderna beslutade i går i sörmland att de skulle skjuta vår varg.
Sagt och gjort, vargen är död.

Kan ni inte ta hand om och skydda era djur ska ni fan inte ha några!
Vilka ska ni skjuta härnäst?

Visst har vi människor rätt att ibland inverka men nu har det gått för långt.
När jag var i Amerika och såg hur ursprungsbefolkningen där sliter för att rädda vargstammen blev jag riktigt glad och tron på det goda hos mänskligheten fick nytt hopp.

Nu skäms jag bara...
Citera
2009-06-12, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Catastrophia

När jag var i Amerika och såg hur ursprungsbefolkningen där sliter för att rädda vargstammen blev jag riktigt glad och tron på det goda hos mänskligheten fick nytt hopp.

Nu skäms jag bara...

Vargen skall vara i vildmarken. Bra gjort.
Citera
2009-06-12, 19:38
Medlem
Khapis avatar
Varför i helvete ska man inte få skjuta vargjävlar hur jävla mycket man vill i vilket jävla syfte som helst?
Citera
2009-06-12, 19:40
Medlem
Ödlans avatar
Citat:

Ni hade en varg ("vår varg") som ni inte kunde ta hand om och skydda och då ska ni fan inte ha några. Eller gäller påståendet bara för dem som inte tycker som du?
Citera
2009-06-12, 19:50
Bannlyst
Men när det är "lappar" som skjuter varg så blir det ramaskri istället för ord som "Vargen skall vara i vildmarken. Bra gjort."
Citera
2009-06-12, 20:05
Medlem
Arthals avatar
Citat:

Nu skäms jag bara...

hahaha det var det sämsta jag hört "vår varg"????? vem fan är du egentligen? och på vilket vis är det bra att det springer runt vargar i vår närhet? vargar skall precis som vissa nadra tidigare nämnt hålla sig i vildmarken.
Citera
2009-06-12, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthal
hahaha det var det sämsta jag hört "vår varg"????? vem fan är du egentligen? och på vilket vis är det bra att det springer runt vargar i vår närhet? vargar skall precis som vissa nadra tidigare nämnt hålla sig i vildmarken.

Håller med, och alla idioter som springer med sina hundar lösa i vildmarken och bössan i hand borde få sig ett nackskott.
Citera
2009-06-12, 20:18
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthal

Vargen är naturligt skygg, så den rör sig inte inne i städer direkt. Problemet är att jägarna inte kan ge fan i vargarna utan måste bege sig ut lång åt helvete ute i skogen och avliva vargen bara för att den råkade befinna sig 2 km ifrån närmaste hus och enligt dem därför utgör ett stort hot mot mänskligheten.
Citera
2009-06-12, 20:31
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:

Nu skäms jag bara...

Även svenskar är blodtörstiga...
Citera
2009-06-12, 20:31
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Det är ju snedvridna svenskar som har så sjuka idéer. För några år sedan var det en pappa som på allvar ville att alla huggormar skulle utrotas eftersom en hade bitit hans dotter som råkade vara allergisk - hon överlevde utan men.
Men problemet är som sagt att folk inte har förmågan att tänka i flera led och att de låter sina primitiva känslor styra dem.
Självklart ska vargarna få springa var de vill utan att riskera att bli skjutna. De vargar som springer på udda ställen är ju oftast unga vargar på jakt efter en partner. Det är ju helt förkastligt att döda en sådan som bara letar efter kärlek. Man kan bara hoppas att den dagen kommer då man får läsa i tidningen att en jägare blivit uppäten av en varg. Det hade verkligen varit tillfredsställande djupt in i själen.
Citera
2009-06-12, 20:48
Medlem
Catastrophias avatar
Med "vår" menade jag vår svenska varg, vi har ju inte så gott om dom så vi har varsin precis...

Tror många grabbar lider av ett guilloukomplex.

Jägare har vi alldeles för många av, ingen skulle sakna ett par
Citera
2009-06-12, 20:49
Medlem
Poeten-Skes avatar
Catastrophia, ta dig samman för helvete. Flännar du över en varg?

Le grand: Du vill alltså se en människa dö för en vargs skull? Säger mycket om dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in