2013-09-16, 19:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cesio
"The Escapist" gav spelet 70/100 och det var kanske bland de sämsta recensioner jag har läst! Tror mer att de är ute efter publicitet än något annat...

http://www.metacritic.com/game/xbox-360/grand-theft-auto-v

Håller med. Utan dom så skulle det nog vara 99/100.
2013-09-16, 19:16
Medlem
Raverlilys avatar
Någon som testat spelet (framförallt på 360) och kan berätta hur spelet flyter? Är det jämn och fin FPS och hur känns spelet när man spelar det? Många dips?
2013-09-16, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rollepolle
Fyfan kan verkligen förstå din frustration... Från topp till botten, ilskan kan jag nästan känna på....
Usch, hoppas man får rätt version imorgon...

Dessutom är jag själv på jobbet imorgon, så kanske ska smyga mig hemåt "lite tidigare"

Det hoppas jag verkligen, borde inte vara några problem för dig.

Men detta är min tur, alltid ska de vara något...Inget kan vara problem fritt..

Detta va min sista lediga dag, så va riktigt sugen på spela nu.. Imorgon jobbar jag från 14-22 :/ Har dessutom inget och spela på.. Speciellt release dagen..
2013-09-16, 19:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raverlily
Någon som testat spelet (framförallt på 360) och kan berätta hur spelet flyter? Är det jämn och fin FPS och hur känns spelet när man spelar det? Många dips?

Har sätt gameplays både från Xbox 360 och PS3 och det är likvärdigt och båda flyter bra. Kanske finns små små skillnader som knappt märks.

Även på Rockstars hemsida säger båda versionerna är lika.
2013-09-16, 19:20
Medlem
Raverlilys avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av RiseOfTheMonkey
Har sätt gameplays både från Xbox 360 och PS3 och det är likvärdigt och båda flyter bra. Kanske finns små små skillnader som knappt märks.

Även på Rockstars hemsida säger båda versionerna är lika.

Är inte direkt ute efter en jämförelse mellan konsolerna. Undrar mest hur spelet flyter på 360n. Jag menar att det är ju en gammal konsol och spelet ser ju helt sjukt bra ut. Blir dock lite antiklimax för mig ifall det laggar.
2013-09-16, 19:22
Avslutad
Citat:
Är inte direkt ute efter en jämförelse mellan konsolerna. Undrar mest hur spelet flyter på 360n. Jag menar att det är ju en gammal konsol och spelet ser ju helt sjukt bra ut. Blir dock lite antiklimax för mig ifall det laggar.

Som jag skrev både xbox 360 och ps3 flyter lika bra. Tycker Rockstar har gjort ett bra jobb inte bara när det gäller spelet även portningen.

Och både xbox 360 och PS3 är princip lika gamla kanske bara ett år skillnad.
Senast redigerad av RiseOfTheMonkey 2013-09-16 kl. 19:24.
2013-09-16, 19:25
Medlem
Varulvs avatar
Flera tillsägelser utdelade.

/Mod
Medlem
Hur stor är igenkännelsefaktorn mellan Los Santos och Los Angeles?
Är det mer än bara Hollywood-skylten som plagierats i spelet?

GTA IV hade ju ex. helt klart New York-känsla över sig.
Senast redigerad av Kaymano 2013-09-16 kl. 19:28.
Medlem
fragboys avatar
Det är ren jävla BS att man inte kan lira på vissa xbox. Alla funkar så länge man har 8gb ledigt utrymme på hårddisken.

Från Rockstars hemsida:

2013-09-16, 19:28
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Hur stor är igenkännelsefaktorn mellan Los Santos och Los Angeles?
Är det mer än bara Hollywood-skylten som replikerats i spelet?

GTA IV hade ju ex. helt klart New York-känsla över sig.

Los Santos har samma känsla av Los Angeles, som det var i fyran med Liberty City och New York. Men i GTA V är det typ hela LA County eller något sånt, det är alla ytterområden till Los Angeles också, i mindre skala så klart eftersom LA är gigantiskt.

Klart den skönaste spelvärlden jag haft nöjet att glida runt i.
Senast redigerad av Big Boss 2013-09-16 kl. 19:30.
2013-09-16, 19:29
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanCarter
om jag förhandsbokar spelet nu i PS Store kommer jag kunna börja spela då inatt när det skiftar dag från 16e till 17e?

Japp! Ska man förboka såhär sent så ska man absolut göra det ifrån ps store, med tanke på att du får preload och att du får spela 00.00! dessutom får du ett tema och en atomic blimp

Sitter här och installerar själv nu och skakar nästan för att jag är så taggad.
2013-09-16, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Los Santos har samma känsla av Los Angeles, som det var i fyran med Liberty City och New York. Men i GTA V är det typ hela LA County eller något sånt, det är alla ytterområden i Los Angeles också, i mindre skala så klart eftersom LA är gigantiskt.

Klart den skönaste spelvärlden jag haft nöjet att glida runt i.
Härligt. Då kan man använda GTA V som turistguide innan ett eventuellt besök IRL.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in