2009-06-12, 18:43
Medlem
Masingas avatar
Japp, då är det dags på söndag den 14/6 för premiären. Först ut är Berlin med de hypersnabba blå banorna där även VM skall avgöras.

Tror ni ngn kommer kamma ihop en jackpot genom att vinna samtliga deltävlingar? Isf vem? Jag tror inte att Bolt lyckas ta alla tävlingar, Gay har sett ruskigt bra ut senaste tiden och sprang tex 19,58 på 200.

Ska bli kul som fan att säsongen är igång igen.
Citera
2009-06-14, 12:48
Medlem
Masingas avatar
Japp, då är det dag snart då. Varför så svalt intresse?
Citera
2009-06-14, 14:26
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Japp, då är det dag snart då. Varför så svalt intresse?

Det brukar alltid vara lite halvsvalt FB-intresse när friidrottssäsongen drar igång på allvar, men det ska självklart bli mycket intressant att se TV4-sändningen från Berlin 15.00. Om Isinbajeva förblir kurant torde hon väl ta sex raka vinster i stavhoppet, där har vi då en jackpotvinnare:

http://www.iaaf.org/GLE09/news/newsid=48750.html
Citera
2009-06-14, 15:20
Medlem
Masingas avatar
Emma Green är ju helt ofarlig när ribban närmar sig 195, och uppåt. Tror inte på henne alls, har aldrig gjort det heller.
Citera
2009-06-14, 15:51
Medlem
Wuunderbars avatar
Emma Green åkte precis ut.
Citera
2009-06-14, 15:55
Medlem
Svejks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Emma Green är ju helt ofarlig när ribban närmar sig 195, och uppåt. Tror inte på henne alls, har aldrig gjort det heller.
Nej. Men inom damhöjden finns väl annars en jackpotkandidat - Blanka är ju svårslagen.
Citera
2009-06-14, 16:06
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svejk
Nej. Men inom damhöjden finns väl annars en jackpotkandidat - Blanka är ju svårslagen.

Ariane Friedrich?
Citera
2009-06-14, 16:09
Medlem
Svejks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ariane Friedrich?
Ja det var ganska stöddigt av tyskan.
Spricker verkligen mitt tips redan?
Citera
2009-06-14, 16:37
Medlem
Castlevanias avatar
Härligt att friidrottssäongen dragit igång på allvar. Men varför är en Golden League tävling förlagd på en söndag. Är det bara premiären eller kommer alla tävlingar vara på söndagar numera? Föredrog då det var på fredagar.
Citera
2009-06-15, 19:36
Medlem
Lite halvtrist tävling tycker jag, flera av de bästa var inte ens med trots GL status. Att 100 meter är med som GL gren är i mitt tycke en fars. Inga av världens bästa ställde upp i Berlin och det kommer se likadant ut resten av säsongen. Varför inte längdhopp istället? Där ställer iallafall de bästa upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in